اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد

حمایت از طرح‌های پژوهشی مذهبی بانوان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از حمایت از طرح‌های پ‍ژوهشی و کاربردی بانوان فعال و فرهیخته در عرصه دینی این استان خبر داد.

حمایت از طرح‌های پژوهشی مذهبی بانوان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در نشست جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: هم‌اکنون مطالعات کاربردی در بسیاری از طرح‌های فرهنگی نادیده گرفته می‌شود، زمان‌بندی در اجرا، مخاطب‌شناسی و بررسی بازخوردها از مهمترین شرایط موفقیت در اجرای طرح‌های پژوهشی عرصه فرهنگ دینی است.

وی داشتن روحیه جهادی و اخلاص در عمل را از دیگر شروط حضور و فعالیت در عرصه فرهنگ دینی دانست و افزود: تداوم فعالیت در عرصه فرهنگ دینی نیازمند هم‌گرایی و تفکر جمعی است.

اروجی خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی فرهنگی است که پشتوانه آن جهان‌بینی دینی خواهد بود و جهان‌بینی، آن نگرشی است که تکلیف ما را نسبت به همه چیز معین کرده و در واقع روش و منش زندگی را تعیین می‌کند.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه فرهنگ دینی، فرهنگی پویا بوده و ایستا نیست، افزود: اگر گاهی این فرهنگ ایستا به نظر می‌رسد به این دلیل است که مطابق دستورات دین عمل نمی‌شود، اما بدون هیچ تردیدی باید گفت فرهنگ دینی به طور ذاتی پویا است و جمود و سکون برخلاف باطن دین است.

وی با تأکید بر نقش سازنده فرهنگ دینی در سطح جامعه، یادآور شد: اگر جامعه‌ای درصدد ترک برخی از مسائل بر آید، مسائل و موضوعاتی که ریشه در دین دارند آخرین مسائلی هستند که ترک می‌شوند چون عمیق‌تر رسوخ کرده‌اند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول