اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

سرمایه‌گذاری در مباحث پژوهشی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: مسئولان کشور باید روی مسائل پژوهشی سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهند.

سرمایه‌گذاری در مباحث پژوهشی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در کنگره علمی حوادث و سوانح طبیعی، گروه‌های آسیب‌پذیر، تجارب و آموخته‌ها در کرمان اظهار داشت: جوانان عضو جمعیت هلال‌ احمر باید از کرمان و حوادث شهر بم عبرت‌های زیادی بگیرند.

وی افزود: ایران جزو 32 کشور حادثه‌خیز جهان است و کرمان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور به شمار می‌رود.

کمالی تصریح کرد:‌ در قرآن کریم آمده است که به گذشته تاریخ، حوادث و اتفاقات دقت کنید و از آن‌ها پند بگیرید، زیرا تجربه را تجربه کردن خطا است.

وی عنوان کرد: قبل از پیامبر اکرم (ص) در تاریخ می‌توان رابطه بین گناه، ناسپاسی و حوادث را دید، اما بعد از حضور پیامبر (ص) در مجموعه آفرینش خداوند ایشان را رحمت عالمیان معرفی کرد و از آن زمان تا‌کنون این مسائل با هم هیچ‌گونه پیوندی ندارند.

کمالی اذعان داشت: استان کرمان روی گسل بزرگی قرار دارد که در 100 سال اخیر حدود 22 زمین لرزه بسیار بزرگ در این استان رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: بشر به دست خود نابودی‌اش را رقم می‌زند و بسیاری از حوادث مانند سوراخ شدن لایه ازن ناشی از فعالیت‌های مخرب خودمان است.

کمالی افزود: حضرت نوح (ع) با مدیریت حوادث و سوانح توانست محیط زیست عالم را نجات دهد و حضرت یوسف (ع) نیز با مدیریت خود کل عالم را از قحطی نجات داد و یک نفر هم بر اثر گرسنگی در زمان ایشان از بین نرفت.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور باید روی مسائل پژوهشی سرمایه‌گذاری زیادی کنند، اما تاکنون چنین فعالیت‌های گسترده‌ای صورت نگرفته است.

معاون سیاس امنیتی استاندار کرمان گفت: بعضی مواقع خداوند ممکن است، قدرت خود را به بشر نشان دهد و نمونه‌اش غربی‌ها بودند که مغرور علم و تکنولوژی شده بودند و سونامی ژاپن نشانه‌ای از قدرت خدا بود تا به آن‌ها بفهماند که قدرت خدا باقی است و تکنولوژی ذره‌ای از قدرت خداوند نمی‌شود.

کمالی عنوان کرد: در بعضی حوادث خداوند بندگان را با حادثه‌ها امتحان می‌کند تا میزان بندگی مؤمنان را بسنجد و اگر خداوند می‌خواست بر اساس گناهان، مردم را دچار حادثه کند، تا‌کنون غرب باید چند بار زیر و رو می‌شد.

وی اظهار داشت: باید در بم کار بیشتری صورت بگیرد و در مورد بم حدود 100 تحقیق و پژوهش عمیق وجود دارد و جوانان و دانشجویان باید روی این موضوع کار کنند و اگر حادثه بم نتواند ما را بیدار کند، هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

کمالی ابراز داشت: در مسئله آموزش باید بیشتر تأکید شود و استمرار آموزش اهمیت بیشتری دارد و اگر آموزش استمرار نداشته باشد، اصالت خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: 127 هزار واحد روستایی، 64 هزار واحد مسکونی در شهر بم و 35 هزار واحد مسکونی در شمال استان در دولت‌های نهم و دهم ساخته شده است و در شهر‌ها نیز سازمان نظام مهندسی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

کمالی اذعان داشت: باید در شهرستان‌های مختلف و نقاط حساس اتاق‌های مدیریت بحران راه‌اندازی شود که در بعضی شهر‌های استان این عمل انجام شده است.

وی عنوان کرد: در بحث ساختمان‌سازی، آموزش و بیمه حوادث از طریق مجاری قانونی این مسائل پیگیری جدی شوند.

کمالی گفت: می‌توان با همین شرایط و با مدیریت مناسب در مقابل خشکسالی مقاومت کرد.

وی افزود: بیش از 60 درصد هدر رفت و اسراف در برداشت از ذخایر آبی داریم و اگر این مسائل رخ نمی‌داد، می‌توانستیم مسئله خشکسالی را در کل کشور کنترل کنیم.

کمالی خاطر‌نشان کرد: خداوند هر کاری را بر اساس حکمت‌های آفرینش قرار داده است و اگر زلزله و حوادث نبودند، هیچ علم و پیشرفتی وجود نداشت.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول