اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

افزایش 30 درصدی ظرفیت پارکینگ خودرو در قم

فرماندار قم گفت: با گشایش موقت بخشی از پارکینگ زیرسطحی میدان امام خمینی(ره) و نیز مساحت رودخانه، 30 درصد به ظرفیت پارکینگ خودرو در قم افزوده شده است.

افزایش 30 درصدی ظرفیت پارکینگ خودرو در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، عبدالسعید حقیقی مقدم اظهار کرد: ستاد تسهیلات زائرین متشکل از ستاد تسهیلات سفر و ستاد زائرین قم بوده و فعالیت خود را با مدیریت عالی استاندار و جانشینی معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قم، پیش از برگزاری انتخابات آغاز کرده است.

وی افزود: اقدامات این ستاد پس از برگزاری انتخابات 12 اسفند وارد فاز اجرایی شده و 12 کمیته کاری در قالب ستاد تسهیلات زائرین مشغول به کار شدند.

رئیس کمیته هماهنگی، نظارت و ارزیابی ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به فعالیت این کمیته‌ها گفت: ریاست کمیته‌های دوازده‌گانه بر عهده معاونین استاندار و برخی از مدیران کل استان بوده و فرماندار قم نیز ریاست کمیته هماهنگی، نظارت و ارزیابی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: مدیران کل سازمان‌ها و ادارات استان نیز از اعضای کمیته‌ها بوده و در این ایام علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود، عهده‌دار وظایفی نیز در این کمیته‌ها هستند.

حقیقی‌مقدم از فعالیت حدود 12 هزار نفر در قالب کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم خبر داد و ابراز کرد:بیش از 5 هزار نفر از این افراد شامل نیروهای انتظامی و پلیس راه هستند که هر یک از آنها وظایف خاصی بر عهده دارند.

فرماندار قم گفت: سایر دستگاه‌ها نیز به فراخور وظایفی که دارند در این ستاد مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه تمام سازمان‌های اداری مستقر در مسیر زائرین باید همه ظرفیت خود را برای پذیرایی از مسافرین به کار گرفته و نمازخانه‌های خود را به روی آنها بگشایند تا شاهد هیچ‌گونه کمبودی در این خصوص نباشیم.

وی از افزایش ظرفیت پارکینگ خودرو در قم خبر داد و تصریح کرد: بخشی از پارکینگ زیرسطحی میدان بزرگ امام خمینی(ره) برای استفاده زائرین و مسافران به صورت موقت آماده شده و علاوه بر این مساحت پارکینگ رودخانه نیز افزایش یافته به همین دلیل در ایام نوروز 91 شاهد افزایش 30 درصدی پارکینگ‌های قم هستیم.

رئیس کمیته هماهنگی، نظارت و ارزیابی ستاد تسهیلات زائرین استان قم با اشاره به افزایش ظرفیت مساحت ویژه نصب چادرهای مسافرتی در قم افزود: شهرداری قم به همراه اداره کل آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده و سالن‌های خود را برای اسکان مسافرین و نصب چادر مفروش کرده‌اند ضمن اینکه از سالن‌های ورزشی نیز برای همین منظور استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز 91 و به دستور استاندار، مرخصی تمام مدیران سازمان‌ها و نهادهای اجرایی لغو شده و مرخصی این افراد تنها با مجوز دفتر استاندار امکان‌پذیر خواهد بود.

حقیقی مقدم با تاکید بر حضور فعال مدیران در ایام نوروز گفت: در سال جاری کمیته دیگری به دیگر کمیته‌ها افزوده شده که کار نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد درون شهری و بین راهی را بر عهده دارد و هدف از تشکیل آن فراهم ساختن امکان عبادت راحت برای زائرین در طول مسیر است.

فرماندار قم از توان استان قم در خصوص پذیرایی همزمان از 50 هزار نفر خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از 40 هزار نفر بر عهده آموزش و پرورش، 6 هزار نفر توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بقیه بر عهده تکایا و دیگر بخش‌هاست.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول