اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

شائبه فساد اقتصادی انگیزه تولید را نابود می‏کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی، شائبه فساد اقتصادی را نابودگر انگیزه تولید در کشور خواند.

شائبه فساد اقتصادی انگیزه تولید را نابود می‏کند

شاهرخ رامین امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‏گذاری شده بیش از پیش حس می‏شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که روحیه کار، تلاش، زحمت و تولید در نزد ملت یک ضرورت تلقی می‏شود؛ در صورت وجود فساد اقتصادی این انگیزه تولید و کار مسیر رو به اضمحلالی را خواهد پیمود.

رامین اضافه کرد: از این‌رو ملت برای برخورداری از یک انگیزه و روحیه بالای کار، نیازمند داشتن امید به کشور خود در زمینه نبود شائبه مفاسد اقتصادی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بتوان با استفاده از فساد مالی مسیرهای عادی دستیابی به ثروت را دور زد؛ این سئوال در اذهان همه مردم متجلی می‏شود که "چه دلیلی برای کار کردن و سختی کشیدن داریم؛ زمانی که راه‏های دیگری نیز وجود دارد؟".

وی در ادامه با اشاره به افزایش سودهای بانکی در سالیان اخیر خاطر نشان کرد: ما پس از سال‏ها تلاش و برنامه‏ریزی، موفق به کاهش سودهای بانکی از ارقام 28 درصد به اعدادی مانند هشت درصد شده بودیم.

رامین ادامه داد: با این کاهش سودهای بانکی، امیدواری‏ها برای تثبیت آن در ارقام زیر 10 درصد پررنگ‏تر از گذشته شده بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته بروز شرایط خاص در کشور، نظام بانکی و مدیریت کلان پولی کشور را مجاب ساخت تا برای مدیریت بازار و سرمایه، سود بانکی را به طور موقت بالا ببرد.

وی افزود: امیدواریم تا با مهار شرایط تورم و کنترل افزایش بهای ارز و سکه، نسبت به تزریق پول به بازار تولید و عطف آن به سرمایه‏گذاری در کشور به توفیقاتی بزرگ نائل شویم.

رامین ادامه داد: بدین ترتیب به موازات ورود پول و سرمایه به چرخه تولید و کارآفرینی کشور می‏توان آرام آرام از سودهای بانکی کاست تا هدف نهایی همه ما در عرصه‏های اقتصادی تامین شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول