اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

قدرت فایق اقتصادی ایران تکیه بر تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: قدرت فایق و برتر اقتصاد ایران تکیه بر تولید و محصولات ملی و داخلی است.

قدرت فایق اقتصادی ایران تکیه بر تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفر عظمایی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه کار گروه صادرات غیر‌نفتی در اردبیل اظهار داشت: اگر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال 91 را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند با آگاهی و کسب اطلاعات دقیق از توان اقتصادی ایران بوده که شکوفایی در این عرصه روز به روز بر عظمت و قدرت این نامگذاری خواهد افزود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی ما با تکیه بر نیروها و توانمندی استعدادهای نهفته می‌تواند راه پر‌پیج و خم پیش رو را با سلامت طی کرده و به اوج قله تعالی اقتصاد برسد، خاطرنشان کرد: ما امروز هیچ نیازی به ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی نداریم و تولید داخلی ما ظرفیت تولید کیفی چند برابری کشورهای مطرح را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: دشمن احساس می‌کرد با تحریم نفتی و شرکت‌های مختلف واردات و صادرات می‌تواند ایران را در منگنه اقتصادی قرار دهد در حالی که کشور ما با تکیه بر سرمایه‌های خود روز به روز در مسیر شکوفایی و خود‌اتکایی واقعی حرکت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سبب می‌شود که کشورمان در تحقق سند 20 ساله نظام و الگو شدن برای جهانیان با شتاب و توانمندی بیشتر حرکت کند.

این مسئول افزایش صادرات غیر‌نفتی و کاهش واردات در سال‌های اخیر را اشاره کرد و نشانه‌ای از تحقق این مطالبه بیان کرد و افزود: ما در حالی دهه چهارم انقلاب را پشت سر می‌گذاریم که همه ساله بر ظرفیت و توان تولید اقتصادی و خود‌اتکایی ما در عرصه‌های مختلف افزوده می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌افزایش صادرات به طور متوسط سالانه 50 درصد و از طرفی کاهش واردات به کشور به ویژه در حوزه کالاهای اساسی سبب شده تا در بین کشورهای رو به پیشرفت ایران اقتصادی ما به عظمت و سر زندگی واقعی برسد.

اقتصاد اسلامی در تحقق تولید ملی نقش‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز به خبرنگار فارس اظهار داشت: توجه به اقتصاد اسلامی با مولفه‌ها و شاخص‌های دینی در ارتقای تولید ملی و افزایش توان اقتصادی کشورمان بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: در آموزه‌های دینی پیوند عمیق و تاثیر متقابلی بین دین و اقتصاد برقرار است و اصلاح امور اقتصادی از مهم‌ترین رسالت‌های انبیا در قرآن کریم ذکر شده است.

وی نقش مستقیم برخی انبیا در اصلاح امور اقتصادی جوامع بشری، نزول آیات متعدد و بیان احکام برای اصلاح امور اقتصادی، تلقی عبادت از رفتارهای اقتصادی مطابق با آموزه‌های دینی، عمل به دستورات شرع، وابسته به نوع نگاه مسائل اقتصادی و تاکید بر تایید امکانات مادی و اقتصادی در انجام وظایف عبادی را از موضوعاتی ذکر کرد که در اسلام به آنها تاکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این که توجه به اقتصاد دینی در تجارت عامل مهمی در به وجود آوردن جامعه‌ای مستحکم و پیشرفته است، افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود همه مسئولان و دست‏اندرکاران عرصه اقتصادی و مردم را به تلاش به رونق اقتصادی با عمل به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‏ ایرانی توصیه کردند.

ستوده در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهارداشت: در این راستا تبیین فرهنگ و مبانی اقتصاد دینی و ترویج آموزه های اسلامی در فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند میزان تولید ملی و سرمایه‌گذاری مفید و اثر بخش را ارتقا دهد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول