اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نیر:

انتقال فرهنگ جهاد ایران اسلامی را توانمند می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان نیر گفت: انتقال فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ایران اسلامی ما را توانمندتر از گذشته می‌کند.

انتقال فرهنگ جهاد ایران اسلامی را توانمند می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل غلامرضا نوایی ظهر امروز در مراسم عزیمت نخستین کاروان راهیان نور شهرستان نیر اظهار داشت: جامعه اسلامی ما امروز بیش از هر زمان دیگر به حفظ دستاوردهای دوران جنگ تحمیلی و حماسه خلق شده از سوی جوانان غیرتمند این کشور نیاز دارد تا بتواند بخش عظیمی از دستاوردهای خود را به دنیا عرضه کند.

وی با یادآوری این‌که انتقال این فرهنگ با مبانی و ویژگی‌های اساسی یکی از الزامات حفظ عزت و آبروی نظام است، تصریح کرد: در دوران جنگ هشت ساله ملت ایران با حرکت جوانان برومندش به الگو و اسوه‌ای برای جهانیان تبدیل شد تا نتیجه کار شیاطین و اهریمنان روزگار به روشنی مشخص و حرکت زبون آنها ناکام بماند در حالی که این دستاورد در سایه همت و اراده جمعی و باور همگانی در رسیدن به پیروزی‌های واقعی به دست آمده است.

نوایی راه‌اندازی کاروان راهیان نور را یکی از بهترین اشکال انتقال این فرهنگ توصیف کرد و افزود: دشمنان ما امروز با تمام خباثت و شیطنت خود به میدان آمده‌اند تا بسیاری از سرمایه‌های این کشور را به یغما ببرند که در رأس آن معنویت، عبودیت و عقلانیت است.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه نیر خاطر نشان کرد: در یک رسالت عظیم همه وظیفه داریم پاسدار خون شهدا و ایثارگری رزمندگان باشیم و نگذاریم چنین عرصه‌ای به تاخت و تاز دشمن و میدان مقابله تبدیل شود.

وی در ادامه عزیمت 100 نفر از بسیجیان را در قالب دو اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب یادآور شد و اضافه کرد: این بسیجیان در مدت پنج روز از مناطق مختلف جنگی جنوب بازدید می‌کنند.

از شهرستان پارس‌‌آباد نیز کاروانی با عنوان دیدار با شهدا با حضور 300 نفر از اقشار مختلف مردم به مناطق جنگی جنوب عزیمت کردند تا در مدت پنج روز علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی و مشهدالشهدای ایران از برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی نیز استفاده کنند.

به گفته علی صفری فرمانده سپاه پارس‌آباد کاروان اعزامی از اروندکنار، طلاییه و دهلاویه بازدید می‌کنند تا با عطر و بوی شهادت آشنا شده و غربت از دل و سینه بگشایند.

عزیمت یک هزار و 400 دانشجوی اردبیل به سرزمین‌های نور

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در مراسم بدرقه آخرین گروه اعزام دانشجویان اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب گفت: در این ایام بیش از یک هزار و 400 دانشجوی دانشگاه‌های استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

ابراهیم عزیزپور افزود: این دانشجویان در قالب سه کاروان و بیش از 35 اتوبوس مجزا عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

وی تصریح کرد: 55 درصد از این اعزامی‌ها مربوط به دختران دانشجو و 45 درصد نیز پسران دانشجو بودند که از دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی، پیام نور، دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه جامع علمی – کاربردی از 20 اسفندماه به تدریج به این مناطق عزیمت کرده و بیشتر هدف ما آشنایی دانشجویان با سیره شهدا و افتخارآفرینی آنها بوده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول