اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور ایثارگران استانداری تهران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز ضروری است

خبرگزاری فارس: مشاور امور ایثارگران استانداری تهران با تأکید بر این که پیشرفت‌ها و عزت ایران در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و ایثارگران است، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز ضرروی است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، بهروز کرمی ظهر امروز در گردهمایی مشاوران امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: آن چه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... به دست آورده، محصول ایثار و شهادت ایثارگران این سرزمین است.
وی افزود: تمام مسئولان و مردم باید یادشان باشد که، نهال انقلاب بر دو ستون مردم و رهبری استوار بوده و پیشرفت‌ها و عزت ایران در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و ایثارگران و رهبری امام خمینی (ره) و جانشین بر حق ایشان مقام معظم رهبری است.
مشاور استاندار تهران در امور ایثارگران عنوان کرد: به تعبیر ایثارگران دوران دفاع مقدس، مدیران در جمهوری اسلامی در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند و باید همچنان که، رهبر معظم انقلاب در عزت‌بخشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران پیش قدم هستند، مسئولان نیز باید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار را در اولویت‌ کارها و از اهم برنامه‌های خود قرار دهند.
کرمی ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌هایی که مسئولان منطقه، برای ایثارگران و خانواده‌های ایشان در شهرستان اسلامشهر انجام داده‌اند، گفت: مهم‌ترین و بالاترین رسالتی که مسئولان در این نظام دارند، ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و ایثارگران در جامعه تا قیامت و در طول تاریخ دارای ارزش و جایگاه والا و رفیعی بوده و مورد عزت و احترام همگان قرار دارند.
وی تصریح کرد: انتصاب مشاور امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی شهرستان که با حکم  بالاترین مقام اجرایی دولت و فرماندار انجام می‌شود، بیانگر اهمیت و جایگاه این مسئولیت است و مشاوران امور ایثارگران در راستای ایجاد خدمات‌رسانی بیشتر به ایثارگران جامعه است که این امر تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان انجام می‌شود.
در ادامه این جلسه محمدرضا موفق، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار اسلامشهر و مشاور امور ایثارگران این شهرستان اظهار کرد: مسئولان وظیفه بزرگی را در قبال خانواده شهدا و ایثارگران دارند لذا مهم‌ترین وظیفه و رسالت مدیران و مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و این در همه دنیا مورد قبول است که باید از قهرمانان جنگ و خانواده‌های ایشان تقدیر کرد و مورد توجه قرار داد.
موفق با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: قسمت عمده تسلیحات نظامی و شیمیایی و همچنین کمک‌های مالی عراق از کشورهای پیشرفته تأمین می‌شد ولی با وجود هجمه وسیع و همه‌جانبه دشمنان، دفاع مقدس چیزی جز سربلندی و عزت را نصیب ایران نکرد و این برآیند ایثار و شهادت و از خودگذشتگی جوانان و بسیجیان این مرز و بوم بود‌.
مشاور فرماندار در امور ایثارگران تأکید کرد: هدف ایجاد این کارگروه، توجه بیشتر به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ارائه بهتر خدمات به این افراد است و مشاوران دستگاه‌ها در امور ایثارگران باید درک بالایی از مسئولیت خود داشته و با آشنایی با قوانین و مقررات در حل مشکلات این قشر کوشا باشند‌.
سیدعلی مظاهری، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اسلامشهر نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در این شهرستان عنوان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا توسط مدیران ادارات و نهادها، برگزاری مراسم‌های مختلف یادواره‌های شهدا و شب‌های خاطره و تکریم از والدین شهدا و اجرای طرح پایش سلامت والدین شهدا و افراد زیرپوشش بنیاد از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.
وی تصریح کرد: مناسب نبودن فضاهای اداری در برخی از ادارات، برای تردد جانبازان و ایثارگران و افراد مسن یکی از مهم‌ترین مشکلات است که این افراد با آن مواجه هستند و باید در راستای رفع آن دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را  انجام دهند‌.
انتهای پیام/ج10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول