اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی با رهبری امام خمینی احیاء شد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی برخاسته از فرهنگ اسلام ناب است که با رهبری امام خمینی(ره) احیاء شد.

فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی با رهبری امام خمینی احیاء شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، اسماعیل کوثری صبح امروز در یادواره شهدای دانشجوی گناباد که در سالن بهلول دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ شهید و شهادت به راحتی قابل تغییر نیست چون افرادی که وارد این وادی شدند مردان عمل بودند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی برخاسته از فرهنگ اسلام ناب است که با رهبری امام خمینی(ره) احیاء شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان، این انقلاب را رها نکردند و هرگز چشم دیدن پابرجایی این نظام را نداشتند.

وی ادامه داد: دشمنان به خاطر منافع خود حاضر به هر اقدامی هستند و این‌گونه بود که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند، با قدرت پشتِ ‌سرِ لشکر صدام قرار گرفتند و دلارهای نفتی را برای مجهز کردن این لشکر خرج کردند.

کوثری ادامه داد: آنان طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که به حساب خود 3 روزه استان خوزستان را از ایران جدا کنند و هفت روزه مستقیماً به تهران برسند و به این نتیجه رسیدند که با توانمندی که برای صدام ایجاد کردند موفقیت صد درصدی خواهند داشت.

وی بیان داشت: دشمنان با خیال راحت و با توهمات خود تجاوز به خاک میهن را آغاز کردند و جوان‌های ایران که خداجو بودند با دستان واقعاً خالی ولی با ایمان قوی و انگیزه بالا و الگوگیری از یاران امام حسین(ع) دفاع کردند و در مقابل باطل ایستادند و خداوند همین را می‌خواهد که انسان آزاد باشد و زیر بار ظلم نرود و با توکل بر خدا پیروزی از آن ایرانیان شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاج ابراهیم همت قبل از انقلاب یک معلم بود و دوره آنچنانی نظامی ندیده بود، ولی وقتی دید که لازم است اسلحه به دست شود، کوتاهی نکرد و از این نمونه‌ها در جنگ بسیار داریم.

کوثری افزود: شهید چمران در رشته فیزیک پلاسما رتبه اول دانشگاه تهران را داشت و در زمان طاغوت بورسیه و در آمریکا دکترا گرفت و زندگی تشکیل داد اما دید در آنجا وجدان ناراحت است، در مصر دوره‌ای دید و در لبنان گروه حرکت‌المحرومین را تشکیل داد و بعد که در ایران احساس نیاز کرد به کشور بازگشت و مدتی نماینده وزیر دفاع بود و آن زمان که احساس کرد نیاز دارد اسلحه به دست گرفت و به جبهه رفت.

وی تصریح کرد: امام(ره) کاری کرد که نه تنها جوانان ما کوچکترین تزلزلی در افکارشان ایجاد نشد، بلکه با اراده‌تر گام‌های خود را برمی‌دارند و کاری می‌کنند که سبب شگفتی کارشناسان نظامی تمام دنیا می‌شوند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول