اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مشگین‌شهر:

انتقال فرهنگ جهاد و شهادت تکلیف انقلابی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه مشگین‌شهر گفت: انتقال مبانی و اصول فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و جوان ارزشمندترین حرکت انقلابی است که باید به انجام آن امیدوار بود.

انتقال فرهنگ جهاد و شهادت تکلیف انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد علیپور عصر امروز در مراسم اعزام نخستین کاروان راهیان نور در مشگین‌شهر اظهار داشت: بعد از گذشت دو دهه از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان و نوجوانان ما از حال و هوای جنگ و دفاع مقدس دور مانده و یا نسبت به آن آشنایی ندارند که حرکت شایسته آموزش و پرورش و سپاه برای اعزام دانش‌آموزان به مناطق راهیان نور به تقویت آگاهی و بصیرت نسل آینده و به حماسه جنگ تحمیلی کمک می‌کند.

وی با یادآوری این‌که در فضای غبارآلود و ترفندهای مختلف دشمن زمینه بصیرت و آگاهی بایستی بهتر و بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: در حالی که دشمنان این نظام مرزهای اعتقادی و ارزشی جوانانمان را مورد هجمه سنگین‌ترین تهدیدها و حرکت‌های بی‌ثمر قرار دادند این پیام راستین انقلاب اسلامی است که سبب شده دشمن در بسیاری از مواضع عقب‌نشینی کند و نتواند به اهداف و نشانه‌گذاری‌های خود دست یابند.

علیپور یکی از نمونه‌ها و مصداق‌های روشن آگاهی و پشتیبانی مردم را در صحنه نمایش حماسه بیداری امت اسلام و بسیاری از ملت‌های جهان در یوم‌الله 22 بهمن توصیف کرد و ادامه داد: این درخت تنومند و ریشه‌دار انقلاب با اقتدار کامل در بسیاری از کشورها و بین ملت‌های آزادیخواه جهان سر بر آورده و شروع به رشد و نمو داده است.

این مسئول الگوی ایرانی اسلامی را تنها نسخه نجات‌بخش بسیاری از ملت‌های زجر کشیده تاریخ توصیف کرد و گفت: ملت ایران با تقدیم هزاران شهید در دوران دفاع مقدس بهترین بستر را برای وحدت حضور ملت‌های مسلمان فراهم کرده تا بدون ترس و واهمه از هیبت دشمن بر مسیر آرمانی خود گام بردارند.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه مشگین‌شهر در ادامه سخنان خود به برنامه‌های اجرا شده در قالب کاروان راهیان نور در منطقه عملیاتی جنوب کشور اشاره کرد و افزود: قرار است در دو مرحله خواهر بسیجی دانش‌آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شوند.

علیپور اضافه کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده که از مقطع دوم متوسطه هستند از یادمان شهدای عملیات والفجر هشت، طلاییه، شلمچه و هویزه به مشهدالشهدای ایران بازدید می‌کنند.

وی مدت اقامت دانش‌آموزان را پنج روز اعلام کرد و اظهار داشت: در این مدت دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های فرهنگی، معنوی، رزمی، دفاعی و همچنین عقیدتی با مفاهیم و مبانی جدید آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول