اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کاروان‌های راهیان‌نور استان زنجان خبر داد

حضور 8 هزار زائر زنجانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مسئول کاروان‌های راهیان‌نور استان زنجان گفت: در حال حاضر 8 هزار و 150 زائر استان زنجان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور دارند.

حضور 8 هزار زائر زنجانی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

یحیی افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های کاروان‌های راهیان‌نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز 10 هزار و 500 نفر به کربلای ایران اعزام می‌شوند، تصریح کرد: اعزام زائران به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 13 فروردین ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

مسئول کاروان‌های راهیان‌نور استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استان زنجان در تیر و مرداد ماه سال گذشته به مناطق عملیاتی غرب کشور در کرمانشاه اعزام شدند افزود: 3 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در سال گذشته به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 700 دانش‌آموز زنجانی در مهر، آبان و بهمن ماه سال جاری به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند یادآور شد: دانش‌آموزان پسر و دختر برای یادگیری درس آمادگی دفاعی با حضور معلمان در این مناطق حضور یافتند.

افشار با اشاره به اینکه در مجموع 26 هزار زنجانی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند خاطر نشان کرد: آشنایی اقشار مردم با فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف کاروان‌های راهیان‌نور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کاروان‌های راهیان‌نور هر ساله با شعار آغاز می‌شود تصریح کرد: شعار امسال این برنامه فرهنگی شهیدان پیشگامان بیداری اسلامی است که پرچمدار این کاروان‌ها شهید حجت‌الاسلام عبدالله مشیری از فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیاء محسوب می‌شود.

مسئول کاروان‌های راهیان‌نور استان زنجان ادامه داد: بانوان نیز با تبعیت از شهیده ناهید فاتحی از ایثارگران استان کردستان در قالب کاروان‌های راهیان‌نور بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعزام 26 هزار زنجانی به کربلای ایران آمار قابل توجهی است خاطر نشان کرد: مسئولان باید به کاروان‌های راهیان‌نور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

افشار با اشاره به استقبال مطلوب مردم از کاروان‌های راهیان‌نور یادآور شد: زیرساخت‌های لازم و امکانات کافی برای اعزام کاروان‌های راهیان‌نور در استان آماده نشده است.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود افزود: مردم با حضور در این مناطق تجربیات و خاطرات خود را به آشنایان، همکلاسان و همسالان خود انتقال می‌دهند.

افشار با اشاره به اینکه دل نوشته‌ها و شنیده‌ها حاکی از تاثیر‌گذار بودن این برنامه فرهنگی در انتقال مفاهیم بلند ایثار و شهادت در جامعه است افزود: حضور 100 هزار زائر ایرانی در کربلای ایران هنگام سال تحویل نشان از تاثیرگذار بودن این برنامه است.

وی استقبال مردم از کاروان‌های راهیان‌نور را دلیل تاثیر‌گذاری این برنامه دانست و گفت: به برکت خون شهدا عشق و علاقه مردم برای حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بی‌نظیر است.

مسئول کاروان‌های راهیان‌نور استان زنجان بر لزوم اطلاع‌رسانی مطلوب برنامه‌های کاروان‌های راهیان‌نور تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی مناسبی را در این زمینه انجام دهند افزود: مقابله با برنامه‌های دشمنان در فضای سایبری و فرهنگ‌سازی لازم صورت می‌گیرد.

افشار با اشاره به اینکه شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد همان راه و سیره شهدا است تصریح کرد: با همین شعار است که رژیم اشغالگر قدس نابود می‌شود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول