اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای نوروز تاکنون صورت گرفته است

بازدید 35 هزار مهمان از اماکن مذهبی و تفریحی هندیجان

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: از ابتدای نوروز تاکنون 35 هزار مهمان و مسافر در قالب کاروان‌های راهیان نور از اماکن مذهبی و تفریحی این منطقه دیدن کرده‌اند.

بازدید 35 هزار مهمان از اماکن مذهبی و تفریحی هندیجان

بهروز فرج‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: هندیجان یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی بیش از 3 هزار سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در 70 کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار گرفته است.

وی افزود: رودخانه‌ای موسوم به هندیجان یا زهره این شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: از نظر اقتصادی رودخانه "هندیجان" نقش تعیین کننده‌ای در زندگی مردم داشته و این تأثیرگذاری به میزانی بوده که قلمرو جغرافیایی و منطقه را نیز با نام رودخانه مشخص می‌کردند.

این مسئول اضافه کرد: رودخانه "هندیجان" که قسمتی از آن از سرچشمه تا "خلیج فارس" ادامه دارد و همچنین بنادر سجافی و بحرکان از جمله اماکن تفریحی این منطقه هستند.

فرج‌اللهی تصریح کرد: امامزاده عبدالله و دهنو نیز از دیگر اماکن مذهبی و مقدس در این منطقه بوده که در این روزها بیش از پیش مورد توجه و بازدید مسافران و زوار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی در منطقه ایجاد محیطی مطلوب و در خور شأن شهروندان و مسافران نوروزی است.

فرماندار هندیجان متذکر شد: صنعت شیلات نیز از کهن‌ترین صنایع در هندیجان بوده و هست که قدمت آن به سال‌ها پیش می‌رسد. به گفته وی منطقه بحرکان که جنوب هندیجان قرار دارد نیز از مناطق مهم گردشگری و صید میگوی صورتی و انواع دیگر میگوهای مرغوب منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول