اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان خبر داد

تشکیل ستاد اسکان نوروزی در هندیجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان از تشکیل ستاد اسکان میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان خبر داد.

تشکیل ستاد اسکان نوروزی در هندیجان

خسرو حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: ستاد اسکان میهمانان نوروزی شهرستان هندیجان به منظور رفاه حال مسافران نوروزی که در ایام تعطیلات نوروز به استان خوزستان و به ویژه بندر هندیجان سفر می‌کنند و همچنین پذیرایی و استقبال از آنها ستاد اسکان نوروزی در شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: برای اسکان این میهمانان تعداد 18 مدرسه با تمام امکانات به طور شبانه‌روزی در اختیار کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی و همچنین فرهنگیانی که به هندیجان سفر خواهند کرد قرار می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان خاطرنشان کرد: هندیجان به عنوان یکی از بنادر جنوبی استان خوزستان، همواره دارای پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی بوده که از جمله آنها می‌توان به اسکله تجاری بندر سجافی ، اسکله صیادی بندر بحرکان و همچنین سواحل زیبای رودخانه زهره اشاره کرد.

حیاتی در خصوص سواحل این رودخانه تصریح کرد: رودخانه زهره هندیجان را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌است که این خود جاذبه‌ای بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: سواحل زیبای حاشیه خلیج‌فارس با 93 کیلومتر طول و همچنین جاذبه‌های گردشگری و توریستی روستای دهنو نیز از دیگر مواردی است که بر زیبایی چشم‌اندازهای شهرستان هندیجان می‌افزاید.

رئیس اداره آموزش و پرورش هندیجان با اشاره به جاذبه‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: در هندیجان آرامگاه‌های مذهبی متعددی وجود دارد که می‌توان از بین آنها به امام‌زاده عبدالله یکی از فرزندان امام محمدباقر(ع)، امام‌زاده میررحمان، میرحسن و میرنعمان اشاره کرد که هر ساله شاهد تعداد زیادی از زائران این اماکن مذهبی هستیم.

حیاتی افزود: هموطنان ما از سراسر کشور هر سال به بندر هندیجان سفر کرده و در هنگام عزیمت سوغاتی‌های متنوعی از جمله ماهی و میگو به همراه خود می‌برند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم هندیجان مردمی خونگرم هستند گفت: در این شهرستان مردم از قومیت‌های مختلفی در کنار هم زندگی می‌کنند که به خونگرمی و مهمان‌نوازی شهره هستند.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول