اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به نامگذاری سال 91 صورت گرفت

تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: آحاد مردم و مسئولان باید برای تحقق عملی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" بسیج شوند.

تاکید استاندار کرمان بر تحقق عملی فرمایشات رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، اسماعیل نجار با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: آحاد مردم و مسئولان باید برای تحقق عملی این فرمایش معظم‌له بسیج شوند.

وی اولویت سال 91 را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد و افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید هوشمندانه، اندیشمندانه و با ظرافت خاص اعلام شده است.مردم باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و تولید کنندگان نیز کیفیت محصولات را افزایش دهند و این امکان با توجه به ظرفیت و بستر و حضور نخبگان امکانپذیر است.

استاندار کرمان با بیان اینکه تمام آحاد مردم باید دولت را برای ایجاد زیرساخت‌ها و تولیدات داخلی کمک کنند، ابراز داشت: دستاوردهای سال 90 گواهی بر این ادعاست که فرزندان ایران زمین می‌توانند، قله‌های پیشرفت را فتح کنند.

نجار به ظرفیت‌های گوناگون استان کرمان اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی به ویژه در بخش کشاورزی برخوردار است که در این زمینه باید تولیدات کشاورزی و احداث صنایع جنبی را در بخش کشاورزی در سال جدید مورد توجه قرار داد.

وی افزود: ملت ایران در سال 90 به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و به تبع آن نیز در استان کرمان اقدامات مؤثری در سال گذشته انجام شد.

نجار اذعان داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به موج بیداری اسلامی در جهان و مشارکت بیش از 70 درصدی دیار کریمان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مواردی به شمار می‌رود که مردم این خطه همراه و همگام با سایر ملت ایران مشارکت داشتند.

وی جمعیت استان کرمان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن را 2 میلیون و 961 هزار نفر اعلام و بیان کرد: در سال گذشته سند توسعه اشتغال و برنامه پنج ساله توسعه این استان به تصویب نهایی رسید.

مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته در این خطه  گفت: در سال گذشته 10 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد که رئیس جمهوری در افتتاح 5 هزار واحد مسکونی حضور داشت.در حال حاضر بیش از 43 هزار واحد مسکونی شهری و 140 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان احداث شده است.

نجار در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی استان در سال گذشته بیان داشت: 64 هزار شغل ایجاد شده است که تعهد استان در زمینه اشتغال 85 درصد بود.

استاندار کرمان همچنین به دو سفر انجام شده رئیس جمهوری به این استان و افتتاح طرح‌های مختلف در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان کرمان در دست انجام است.

وی در باره روند انجام مصوبات سفرهای هیئت دولت و رییس جمهوری به استان کرمان گفت: مصوبات دور نخست سفر با 97 درصد، دور دوم با 80 درصد و دور سوم با 76 درصد عملیاتی شده است.

نجار عنوان کرد: سال گذشته 300 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان افتتاح و 300 کیلومتر راه روستایی آسفالت شد.

وی ثبت جهانی باغ شاهزاده کرمان را از دیگر رویدادهای خوب سال گذشته در استان برشمرد و افزود: آیین ثبت جهانی با حضور رئیس جمهوری در کرمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر بازسازی مناطق تاریخی استان به ویژه ارگ قدیم بم همچنین مدارک ثبت جهانی روستای میمند نیز ارسال شد.

استاندار کرمان ساماندهی نیروهای انسانی و تبدیل وضعیت 500 نفر نیرو، اصلاح ساختار ساختمانی برخی دستگاه‌های اجرایی و آموزش تخصصی برای کارکنان را از مواردی برشمرد که در سال گذشته در این استان در حوزه منابع انسانی، آموزش و فناوری رخ داده است.

نجار با اشاره به برگزاری هشت مانور انتظامی در استان کرمان در سال گذشته گفت: در این مانورها 70 نفر از اشرار حذف شدند. استان کرمان در سال گذشته بیش از 33 درصد افزایش امنیت داشته است.

نجار اظهار داشت: تاکنون 70 هزار هکتار از مزارع استان کرمان به آبیاری تحت فشار مجهز شده که 35 هزار هکتار آن در دولت نهم و دهم بوده است.

وی گفت: سال گذشته 31 طرح اشتغالزایی تأیید و برای پرداخت 177 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی معرفی شد.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول