اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نهم:

شعار رهبری استحکام اقتصاد کشور را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باعث حل مشکل اشتغال و کاهش تورم شده و در یک کلام استحکام اقتصاد کشور ایران اسلامی را رقم می‌زند.

شعار رهبری استحکام اقتصاد کشور را رقم می‌زند

محمدعلی پورمختار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نامگذاری سال 91 به‌ عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، ادامه شعار سال جهاداقتصادی است، اظهار داشت: این شعار در واقع به معنای اهمیت دادن به امر توسعه به‌عنوان پایه اقتصاد کشور و پایه پیشرفت مملکت در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بر این اعتقادم که مجلس و دولت در سال 90 کارنامه قابل قبولی از حیث عمل به شعار رهبری مبنی بر جهاداقتصادی بر جای نگذاشت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با عنایت به این عملکرد، مجدداً بحث پایه‌ای تولید را که پایه اقتصاد کشور است در سال جدید مطرح کردند تا به این واسطه در این سال از سوی دولت و مجلس نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نهم با تأکید بر اینکه دولت باید در بحث حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی، صنعتی و کشاورزی قوی‌تر از این عمل کند، ابراز داشت: در بحث پرداخت یارانه‌های این بخش‌ها باید توجه ویژه‌ای شود به خصوص در حوزه یارانه بخش کشاورزی دولت سال گذشته عملاً کاری نکرد.

به گفته وی، حمایت دولت از سرمایه‌گذاران با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، اعطای وام‌های ضروری با سود پایین، ایجاد امکانات و زیرساخت‌های متناسب و مشوق‌های کافی به آنان می‌تواند امر تولید داخلی را رونق و توسعه بخشد.

پورمختار با بیان اینکه دولت باید در حمایت از کارگران ایرانی که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست، گام‌های مؤثری بردارد، تصریح کرد: در این زمینه از جمله ما باید وضعیت کارگران خارجی بدون پروانه در ایران را تعیین تکلیف کنیم.

به گفته وی برای اینکه بتوانیم در بحث تولید مطلوب داخلی به نتیجه مورد نظر دست یابیم باید به تعادلی بین حمایت از "کارگر" به‌عنوان پایه اصلی تولید در کارخانجات و بخش‌های کشاورزی و "کارفرما و سرمایه‌گذار" به‌عنوان کسی که مدیریت امر تولید را بر عهده دارد، برسیم.

منتخب مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید در بحث حقوق کارگران با نگرش به شرایط ویژه آنان، توجه خاصی شود، گفت: منافع مورد نظر سرمایه‌گذاران، مدیران و دارندگان کارخانجات نیز باید به اندازه کافی برای ادامه کار، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس نقش بارز و سهم ویژه‌ای در راستای تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" دارد، ابراز داشت: مجلس می‌تواند با قانونگذاری مطلوب هم برای دولت وظیفه مشخصی را تعیین کند و هم اینکه از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت شایسته کند.

پورمختار در پایان سخنانش با بیان اینکه مجلس به خوبی می‌تواند در بخش حمایت از تولیدات داخلی، گام بردارد و باید محدودیت‌های جدی در واردات کالاهای مختلف اعمال کند، یادآور شد: شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" باعث حل مشکل اشتغال و کاهش تورم شده و در یک کلام استحکام اقتصاد کشور را رقم می‌زند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول