اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

مصرف کالای ایرانی لبیک به پیام رهبری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مصرف کالای ایرانی در حقیقت لبیک‌گویی به پیام نوروزی مقام معظم رهبری از سوی ملت ایران است.

مصرف کالای ایرانی لبیک به پیام رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های اولین نماز جمعه شهر اردبیل در سال 91 اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در یک شاهکار مناسب و شایسته امسال را به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌گذاری ایرانی معرفی کردند که نشان از درایت و دوراندیشی ایشان در توجه به مباحث اقتصادی و پیشگیری از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان در این عرصه است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با طرح این موضوع دست روی قضیه برطرف کردن فقر، تورم، اشتغال و سایر معضلات اقتصادی گذاشتند تا همه مسئولان متوجه اهمیت موضوع حمایت از تولید ملی شوند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: کشور ما امروز ظرفیت تامین و برآورده کردن نیاز 150 میلیون ایرانی را دارد و برای رسیدن به این ظرفیت باید مشکلات و معضلات اساسی در پیشبرد امور صحیح اقتصادی را از بین برد.

عاملی سوء مدیریت و افتخار به مصرف کالای بیگانه را دو معضل اساسی پیش‌روی این موضوع اعلام کرد و افزود: ما نباید به مصرف کالا با مارک خارجی افتخار کنیم و یا با استفاده از مصنوعات خارجی پشتوانه حمایتی خود را از تولید و کار داخلی از بین ببریم.

وی ادامه داد: هر ایرانی باید به تولیدات داخلی خود افتخار کند چرا که خرید کالای ایرانی در حقیقت کمک به اشتغال، ثروت، عزت و استقلال ایران است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که ما پول خود را به جیب دیگران بریزیم تا اقتصاد، تولید و اشتغال بیگانگان رونق گیرد و آنها بخواهند با همین قدرت اقتصادی برای ملت ما شاخ و شانه بکشند.

عاملی خطاب به حجاج ایرانی در مکه و مدینه نیز تصریح کرد: اگر می‌دانستیم که پول‌ها و دلارهای خرج شده ما در کشور عربستان به جیب وهابیت و فرقه ناصبی می‌رود که در شان امام علی و حضرت سیدالشهدا اهانت‌های بی‌شماری را روا می‌دارند هرگز ریالی را در سفر حج خود هزینه نمی‌کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: سهم ملت در جهاد مقدس حمایت از کار و سرمایه ملی سهیم فوق‌العاده ارزشمند است چرا که این امر در کنار اصلاح الگوی مصرف می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان را نیز شکوفا کند.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه یک مافیای اقتصادی اجازه نمی‌دهد با کاهش واردات تولید داخلی رونق گیرد تصریح کرد: این گروه تلاش می‌کنند تا ایرانیان را به استفاده از کالاهای بیگانه عادت داده در حالی که ملت ما باید با مصرف کالاهای داخلی حرکت آنها را به یاس و نومیدی تبدیل کند و با این اقدام عزت و افتخار عائله‌های ایرانی را نشان دهند.

 

کشتار شیعه نتیجه خباثت استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مردم و زائران عتبات عالیات در کشور عراق اظهار کرد: کشتاری که امروز در اکثر کشورهای اسلامی رخ می‌دهد نتیجه حمایت‌ دلارها و شاهان سعودی و فاسق منطقه‌ای است که به تحریک فرقه وهابیت کمک کرده و درصدد ناامن نشان دادن کشور مستقل عراق هستند.

وی گفت: استکبار با برپا کردن گروهک‌های بهائیت در ایران، وهابیت در عربستان و ده‌ها گروهک تروریستی در پاکستان و سوریه تلاش می‌کند تا از پشت به شیعیان خنجر بزند که نتیجه آن به راه افتادن حمام خون در بسیاری از کشورها به ویژه عراق و بحرین و سوریه است.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: هدف دشمن از این حرکت تحت‌الشعاع قرار دادن بهار اسلامی در کشورهای منطقه است و در حالی که خودشان عرضه به نمایش گذاشتن دموکراسی واقعی را ندارند تلاش می‌کنند تا با وحشیانه‌ترین حرکات مسلمانان و شیعیان را به قتل برسانند.

عاملی ادامه داد: در حالی که امریکا 82 بار قطعنامه شورای امنیت را که علیه اسرائیل صادر شده بود وتو کرده سران کشور عربستان به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین وتوی کشور چین و روسیه را در قضیه اخیر سوریه خنده‌آور توصیف کرده و شاهزاده عبدالله خطاب به سازمان ملل گفته است که این مجموعه اعتبار خود را از دست داده است.

وی افزود: چرا این مزدور منطقه‌ای در دفاع از حق مسلم فلسطینی‌ها سکوت اختیار کرده بود و امروز برای شکستن اتحاد ملت سوریه از غرب و سران امریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

 

شیوخ خلیج نوکر بی‌جیره و مواجب امریکا و رژیم صهیونیستی هستند

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: این اقدام نشان می‌دهد که شیوخ خلیج فارس در خدمت اسرائیل و امریکا بوده و برای اقدام آنها سر و دست می‌شکنند.

عاملی به خرید 60 میلیارد دلاری اسلحه توسط کشور عربستان از کمپانی‌های امریکایی اشاره کرد و افزود: این همه تسلیحات نظامی معلوم نیست چه کاربردی دارد که عربستان با خرید آن اقتصاد امریکا را زنده کرد و به آنها توان فشار مضاعف به امت اسلامی را بخشید.

وی بیان کرد: اگر امریکا و رژیم آل‌سعود ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند تنها اسیر یک موشک ایرانی هستند چرا که تمام یاوه‌گوئی‌های سران امریکا و همدستان منطقه‌ای او به ویژه سگ نگهبان آنها نشان از استضعاف آنهاست.

امام جمعه اردبیل گفت: این خیانت آشکاری است که سران عربستان به غرب پیغام می‌فرستند که اگر ایران صادرات نفت خود را کاهش دهد ما به جبران آن می‌پردازیم تا مبادا قیمت نفت بالا برود.

عاملی در ادامه سخنان خود به دلقک‌بازی روحانی دست ساخته امریکا قرضاوی اشاره کرد و افزود: این شخصیت با فتواهای رنگارنگ خود آبروی فقه و فقاهت را برده است به طوری که برای احکام اسلامی و احکام سفارش شده امریکا فتوایی صادر می‌کند که خنده‌آور است.

 

کمال برتر نشان از فطرت روشن بشریت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در خطبه اول نماز نیز با بیان تفاوت طبیعت و فطرت به عنوان دو ودیعه الهی اظهار داشت: آنهایی که فطرت را نابود کرده و به فربه کردن طبیعت می‌پردازند روزی از این اقدام خود پشیمان می‌شوند چرا که حب جاه و مال و مقام اقتضای طبیعت است و باید تعدیل شود.

عاملی با یادآوری اینکه زنان بدحجاب و دارای جمال بدون توجه به کمال و فطرت پاک خود می‌توانند اسباب فساد و فسق و فجور را فراهم آورند گفت: خداوند در کنار جمال در وجود انسان فطرتی گذاشته است تا این زیبائی را به کمال تبدیل کند وگرنه نفس جمال و طبیعت به مانند نقش شیطانی است که در وجود انسان شعله‌ور می‌شود.

وی ادامه داد: بشر باید با گذر از طبیعت رفتارهای کودکانه و لذت مقطعی به سمت بلوغ و زنده کردن فطرت حرکت کند چرا که حرکت به سمت تجمل و اشرافیگری و بازی با ظواهر دنیا انسان را از رسیدن به مصالح کلان باز می‌دارد.

عاملی در پایان سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که با تفاخر، اشرافیگری و ثروت‌اندوزی از زندگی ساده و طبیعی خارج می‌شوند و به تبذیر و تحقیر و شکستن غرور دیگران روی می‌آورند همانا نقش شیطان بازی می‌کنند و از قافله آخرت دور شده‌اند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول