اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی ایام نوروز صورت گرفت

برپایی 40 خیمه نماز در کرمان

خبرگزاری فارس: سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان گفت: ‌40 باب خیمه و مکان موقت اقامه نماز در مکان‌های تاریخی، زائرسراها و... طی ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران دایر شده است.

برپایی 40 خیمه نماز در کرمان

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 100 هزار نقشه از شهرستان‌های استان کرمان برای مسافران نوروزی طراحی، تولید و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه 20 ایستگاه صلواتی پذیرایی در سطح استان کرمان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی دایر شده، عنوان کرد: 400 سرویس بهداشتی، 55 حمام عمومی و 158 جایگاه شبانه‌روزی توزیع سوخت برای مسافران نوروزی در استان کرمان فعال است.

افضلی بیان داشت: 40 باب خیمه نماز و مکان موقت اقامه نماز در محورهای ورودی، مکان‌های تاریخی، زائرسراها، پایگاه‌های امدادی، پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری استان کرمان در ایام نوروز دایر شده است.

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان خاطرنشان کرد: خیمه‌های نماز در ارگ بم، ارگ راین و چهار پارک شهر کرمان نیز برای اقامه نماز مسافران و گردشگران نوروزی برپا شده است.

این مسئول با اشاره به برپایی هشت سفره هفت سین در پارک‌ها و حوالی اماکن تاریخی شهر‌ کرمان تصریح کرد: تورهای رایگان کرمان‌گردی از محل پارک مطهری به اماکن تاریخی و گردشگری توسط شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی کرمان با استقبال مناسب بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی روبه‌رو شده، افزود: تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه از مرز 40 هزار نفر نیز گذشته است.

افضلی بیان داشت: نمایشگاه صنایع دستی کرمان نسبت به سال گذشته پربارتر برگزار شده و  تا 13 فروردین ماه سال جاری در محل یخدان مویدی میزبان علاقمندان است.

سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان به راه‌اندازی 9 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات در استان کرمان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه و بازارچه‌ها در انار، کرمان، زرند، رفسنجان، شهربابک، جیرفت، بم، ماهان و راین راه‌اندازی شده است.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر 67 هتل، مهمانپذیر، پانسیون و خوابگاه در کنار مراکز آموزشی و مدرسه، میزبان مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول