اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت خبر داد:

برپایی نماز ظهر عاشورا در حرم خواهر امام رضا (ع) در رشت

خبرگزاری فارس: مدیر آستان مقدس حرم خواهر امام رضا (ع) رشت از برپایی نماز ظهر عاشورا در این حرم مطهره خبر داد.

برپایی نماز ظهر عاشورا در حرم خواهر امام رضا (ع) در رشت
سید فخرالدین جوادپور امروز در حاشیه مراسم غبار روبی حرم مطهره فاطمه اخری (س) خواهر امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آمادگی حرم مطهره برای پذیرش عزاداران پرشور حسینی (ع، اظهار داشت: هر ساله با حضور هیئت‌های بی‌شماری از رشت و دیگر شهرستان‌های گیلان مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حرم مطهره برگزار می‌شود و امسال نیز با توجه به وضعیت نیمه تمام شبستان حرم، پذیرای حضور گرم عزاداران سید و سرور شهیدان هستیم.
وی با اشاره به ارائه خدمات مذهبی به عزاداران حسینی (ع) در روز تاسوعا و عاشورا، از برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در حرم مطهره خبر داد و گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون در مسجد بزرگ حرم مطهره مراسم سخنرانی و مداحی و عزاداری برگزار شده که این برنامه‌ها تا پایان محرم نیز ادامه دارد.
مدیر آستانه مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت، به بهره‌مندی از سخنرانان و عظام شهر مقدس قم در این شب‌ها اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی ویژه ماه صفر نیز هر روز پس از نماز صبح در این مکان برگزار می‌شود.
وی به آمادگی محوطه حرم برای پذیرش هیئت‌های عزاداری در شب تاسوعا و دو روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: با داربست‌بندی در محوطه جایگاه هیئت‌های عزاداری، سخنرانان، خبرنگاران و مردم عزادار و ولایت‌مدار گیلان مشخص شده است.
جوادپور با بیان اینکه مراسم غبار روبی حرم مطهره فاطمه اخری (س) ویژه ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بوده، تصریح کرد: این مراسم امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان سپاه، نیروی انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
وی درباره ویژگی و آثار و برکات مجالس اهل بیت (ع) ابراز داشت: شیعیان و دوستان اهل بیت (ع) در سراسر جهان با اشتیاقی وافر به اقامه مجالس و شعائر حضرت سیدالشهدا (ع) تلاش بسیار دارند و با تمام توان از هیچ انفاق جانی و مالی در این امر دریغ نمی‌کنند و این فیض بزرگ و رحمت الهی به عنایت حق نصیب آنان شده است.
مدیر آستان مقدسه حرم خواهر امام رضا (ع) رشت، گستره آثار و برکات مجالس امام حسین (ع) را فوق تصور و از قلمرو فکر و قلم بیرون دانست و افزود: امیدواریم شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) به ارزش حضور خود در مجالس حسینی و درک شعائر آن بهتر آگاهی یابند.
وی حضور انسان در مجلس حسینی را موجب ارتقای معنوی روح دانست و تصریح کرد: گاهی یک ارتباط کوتاه در اینگونه مجالس وضع روحی انسان را دگرگون می‌کند و به انبساط و نورانیت در حد قله کمال و سعادت می‌رساند و نیز گاهی یک سخن باطل و نگاه حرام و بیهوده نیز می‌تواند موجبات کدورت و تاریکی روح او را رقم بزند و او را از سعادت دور کند.
جوادپور با بیان اینکه شرکت در مجالس و معاشرت‌ها و حضور یافتن در چنین محافلی از دیدگاه اسلام بسیار مورد تاکید قرار دارد، یادآور شد: انسان در مجالست‌ها برای رسیدن به کمال باید مراقبت‌های ویژه‌ای را رعایت کند.
وی با اشاره به روایات موجود در این راستا، شرکت در عزای حسینی (ع) را از جمله مراسم‌های معنوی خواند و اذعان داشت: این مراسم می‌تواند موجب متحول شدن روح انسان شود.
به گفته این مسئول، شدت تاثیر مجالس معنوی به گونه‌ای است که صرف مجالست و هم‌نشینی با نیکان و خوبان و صالحان انسان را از شقاوت رهایی می‌بخشد زیرا مهم‌ترین عامل سعادت انسان ارتباط با بندگان صالح و اهل بیت (ع) و حضور در مجالس معنوی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول