اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی

26 خیمه نماز در جاده‌های خراسان‌رضوی برپا شده است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر ولی‌فقیه جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی گفت: با هماهنگی ستاد اقامه نماز تعداد 26 خیمه نماز در جاده‌های استان برای برپایی نماز اول وقت برپا شده است.

26 خیمه نماز در جاده‌های خراسان‌رضوی برپا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی طرح نوروزی هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی حجت‌الاسلام اسدالله اسدی اظهار کرد: نوروز امسال در پایگاه‌های نوروزی 50 هزار نقشه استان و 40 هزار کارت تبریک میان مسافران توزیع می‌شود، ضمن اینکه پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی مسافران از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در خیمه‌های نماز است.

وی اظهار داشت: در مجاورت پایگاه‌های امدادی نوروزی ایستگاه‌های فرهنگی دایر می‌شود و جوانان راهنمای زائر، با اهدای اقلام فرهنگی در این اماکن به راهنمایی مسافران می پردازد، در همین راستا 22 هزار و 500 کیف کمک‌های اولیه به همراه 22 هزار لوح فشرده آموزشی در همین زمینه به مراجعه‌کنندگان هدیه می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با اشاره به نام‌گذاری تمام پست‌های نوروزی به نام مبارک شهدای امدادگر هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و 700 نفر تحت عنوان هم‌یاران مسافران نوروزی در قالب 45 پست در سطح استان فعالیت می‎کنند.

به گفته وی، شعار طرح نوروزی امسال هلال‌احمر، راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش است و جهت آشنایی هر چه بیشتر عموم با فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر و جهت مشخص شدن فضای ایستگاه‌ها، هشت بالن تبلیغاتی بر سر برخی پایگاه‌ها سطح استان نصب شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های نوروزی هلال‌احمر ختم قرآن کریم جهت سلامتی مسافران قرائت می‎شود و با توزیع بخش‌های معینی از جزوات قرآن کریم میان مسافران برنامه ختم قرآن به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: علاوه بر این هم‌یاران مسافران نوروزی تحت عنوان چادرهای سلامت به ارائه خدمات سرپایی به مسافران مشغول هستند و تمام شرکت‌کنندگان در این برنامه در یک دوره ویژه آموزش دو روزه شرکت کرده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول