اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز گچساران عنوان کرد:

کوتاهی برخی ادارات گچساران در برپایی نماز جماعت

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز گچساران گفت: برخی دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای گچساران نسبت به برگزاری نماز جماعت در اداره خود، کوتاهی می‌کنند.

کوتاهی برخی ادارات گچساران در برپایی نماز جماعت
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید فاضل رضایی صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز گچساران اظهار کرد: در هم شکستن خودبینی و تکبر و آموختن درس تواضع در برابر خداوند از جمله اسرار نماز است.
وی ابراز داشت: طبق روایات تحقیر نماز جماعت، به منزله تحقیر خداوند به‌شمار آمده‏ و شرکت دائم در نماز جماعت، انسان را از منافق شدن بیمه می‏کند.
دبیر ستاد اقامه نماز گچساران با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مساجد، مدارس، ادارات و نهادها از رؤسا و مدیران ادارات گچساران خواست تا زمینه لازم را برای برپایی نماز جماعت مهیا کنند.
رضایی عنوان داشت: بر پایی فریضه‏های دینی به صورت دسته جمعی، غیر از پاداش‏های فراوان، در زندگی فردی و اجتماعی امت مسلمان نیز آثار مثبت و فراوانی دارد.
وی بیان کرد: 34 دستگاه اداری در گچساران دارای نمازخانه مطلوب و نماز جماعت با حضور کارکنان و پرسنل اداره هستند.
رضایی افزود: 7 دستگاه اداری جمعیتی قابل قبول برای برگزاری نماز جماعت دارند اما به‌ دلیل نبود نمازخانه در این ادارات نماز جماعت برگزار نمی‌شود.
این مقام مسئول در گچساران با انتقاد از برخی مدیران که در برگزاری نماز جماعت کوتاهی می‌کنند، ابراز داشت: 11 دستگاه و نهاد در گچساران دارای جمعیتی قابل قبول و نمازخانه مطلوب هستند اما نماز جماعت در این ادارات برگزار نمی‌شود.
رضایی از این مدیران خواست تا برای برگزاری نماز جماعت در ادارات خود، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی کمبود روحانی را دلیل برخی از مدیران ادارات در عدم برگزاری نماز جماعت عنوان کرد و گفت: در صورت نبودن روحانی باید از پرسنل ادارات برای برگزاری نماز جماعت استفاده شود.
رضایی از رؤسای ادارات و نهادهای گچساران خواست تا زمینه و امکانات اقامه نماز را برای همه کارکنان در ادارات به وجود آورند.
دبیر ستاد اقامه نماز گچساران یادآور شد: دبیران ستاد اقامه نماز در ادارات مختلف مسئول توسعه و ترویج فرهنگ نماز جماعت هستند.
رضایی هدف اصلی ستاد اقامه نماز را توسعه و ترویج فرهنگ نماز، نهادینه شدن نماز جماعت در ادارات، افزایش انگیزه و علاقه مردم برای اقامه نمازهای جماعت و دسترسی آسان عموم مردم به مساجد و مراکز اقامه نماز  عنوان کرد.
وی با تأکید بر لزوم برگزاری نماز جماعت در مساجد و حضور گسترده بازاریان در نماز جماعت از مسئولان و مدیران خواست تا ضمن ترویج این فریضه واجب، در گسترش آن در بین نسل جوان تلاش کنند.
رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از احکام عبادی سیاسی‏ اسلام بر پایه وحدت و ایجاد زمینه همبستگی‏ بین مسلمان‌ها استوار  بوده که نماز یکی از ان فریضه‌ها است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول