اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان خبر داد:

برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام همدان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برپایی نماز ظهر عاشورا با حضور هیئت‌های حسینی در میدان امام همدان خبر داد.

برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسنی حلم عصر امروز در جمع خبرنگاران در همدان با اشاره به اهمیت برپایی نماز ظهر عاشورا در کل استان همدان اظهار کرد: در ظهر عاشورا مسئولان، هیئت‌های حسینی و فرهنگی، متدینین و همه افراد نماز ظهر عاشورا را در میدان امام به امامت آیت‌الله محمدی امام جمعه همدان اقامه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در قیام امام حسین(ع) نمود عینی و اهمیت بالایی دارد، افزود: در ظهر عاشورا امام حسین(ع) در مقابل دشمنان به نماز ایستادند و در مقابل تیرهایی از روی کینه ورزی به سوی امام روانه شد که مانع نماز امام نشد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه نماز تا حد امکان باید در نزدیکترین مسجد اقامه شود، افزود: مسجد جامع همدان نزدیکترین مسجد به میدان امام خمینی(ره) است اما با توجه به فضای محدود این مسجد نماز در میدان امام خمینی(ع) اقامه می‌شود که این امر نماد و الگوی خوبی برای بر پایی نماز اول وقت است.
وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) با حرکت و قیام خونین ماندگار شد، افزود: امام حسین(ع) به دنبال زدودن بدی‌های جامعه و کژی و ناهنجاری‌های موجود پرداخت و معروف را جایگزین منکر کرد.
حسنی‌حلم با اشاره به مردمی که دین را به دنیا ترجیح داده و به فکر حاکمیت بودند، بیان داشت: برخی از انسان‌ها شایسته نبوده و اما به حاکمیت رسیدند، انسان‌هایی که مسلمان نیستند و از اسلام تنها پوسته‌ای ظاهری گرفته‌اند، انسان‌های ظاهرنما هستند که باید به مردم نشان داد.
وی ادامه داد: وظیفه امام حسین(ع) هدایت و اگاهی بخشی در بین مردم بود چرا که امام معتقد بودند که اگر توده‌ای از مردم از معرفت و بصیرت برخوردار باشند، آن روز، روز حرکت و بالندگی جامعه است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان عاشورا را روز بزرگ برای ترویج فرهنگ اسلامی دانست و گفت: عاشورا به عنوان یک فرهنگ و اسلام مجسم و حرکت امام حسین(ع) به عنوان تجسم اسلام است که سیدالشهدا(ع) تکلیف خود را انجام داده و باطل را افشا کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) پیروزی خون بر شمشیر را نشان دادند، افزود: امروز پایه حرکت ما باید سیره سیدالشهدا(ع) قرار گیرد چرا که بنیان رشد ما بر همین مبناست.
حسنی حلم راه امام حسین(ع) را راه اعتلای ارزش‌های اسلامی، ارزش‌های دینی، حرکت عاشورا و رشد جامعه دانست و گفت: بالندگی جامعه به دنبال راه انسان‌های آزاده است، و باید با تکیه و اقتدا به به امام حسین(ع) راه انسان‌های آزاده را بپیماییم.
وی تصریح کرد: امروز همه جوانان و مردم باید بر خود لازم بدانند که تمام زوایای پنهان و آشکار عاشورا و حرکت امام حسین(ع) را سرلوحه خود قرار دهند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جلوی انحراف را بگیریم باید به عمق معارف دینی بپردازیم، افزود: عزاداری‌ها باید جهت‌دار باشد تا در جامعه تحرک ایجاد کند و همراه با سکون نباشد، عزاداری‌ها باید فرد را به حرکت درآورد و برای اصلاح جامعه مسائل خوبی را به ارمغان آورد.
وی اظهار داشت: امام حسین(ع) به علت کفاره گناهان ما کشته نشد بلکه در پی نشان دادن راه درست ما مسلمانان به شهادت رسیدند به همین علت امام حسین(ع) دوستدار واقعی می‌خواهد نه اینکه کسی هزار خلاف کند و خود را به امام حسین(ع) بچسباند.
حسنی‌حلم در ادامه یکی از آسیب‌های جدی فرهنگ عاشورا را مداحی‌های خرافاتی دانست و گفت: بارها در خصوص وجود خرافات در مداحی‌ها هشدار داده شده است اما توجهی نشده و همچنان این روال در برخی هیئت‌ها و تکایا ادامه می‌یابد.
وی اضافه کرد: مداحی باید برخواسته از عشق حسینی و معرفت حسینی باشد چرا که مداحی موجب حرکت به سمت شور حسینی و دوری از بدعت‌ می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: برخی مداحی‌ها موجب تخریب فرهنگ عاشورا می‌‌شود که در این راستا مداحان، مسئولان فرهنگی، اصحاب رسانه و روحانیان باید همکاری لازم را داشته باشند تا مداحی های پاک و پالایش شده ایجاد شود.
وی در پایان بیان داشت: مداحان به دنبال اشک گرفتن به هر قیمتی نباشند چرا که در این صورت فرهنگ عاشورا نهادینه نشده و مداحی از روی آگاهی صورت نمی‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول