اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بحث فضای مناسب؛

اردبیل تا ۵۰ سال آینده برای برپایی نماز جمعه مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تعدادی مصلا در چند شهر اردبیل در حال ساخت است که با احداث این مصلا‌ها تا 50 سال آینده مشکل برپایی نماز جمعه در فضای مناسب برطرف می‌شود.

اردبیل تا ۵۰ سال آینده برای برپایی نماز جمعه مشکلی ندارد
سید حسین صابری در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در دور سوم سفر رئیس جمهور، سالانه 30 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی برای استان اردبیل در نظر گرفته شد.
وی افزود:‌ سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبارات، از سهم استانی شش میلیارد تومان اختصاص یافت که ما با آزادی عمل توانستیم این اعتبار را بین شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تقسیم کنیم.
استاندار اردبیل اولویت این توزیع را توجه به فرهنگ دینی توصیف کرد و ادامه داد: مجلس امسال در 13 فصل از جمله ساخت مصلا، مساجد، حوزه ورزش، امور مساجد و غیره اعتبارات مربوط به ارتقای شاخص‌های فرهنگی را براساس جمعیت استانی توزیع کرده است به طوری که ما در توزیع استانی آن تلاش کردیم سهم 20 درصدی بخش عمرانی و 80 درصدی جاری را رعایت کنیم.
وی ادامه داد: اغلب اعتبارات جاری را به تعداد زیادی از بخش‌ها از جمله آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و ائمه مساجد اختصاص دادیم اما در برخی از حوزه‌ها نظیر مصلا‌ها و کتابخانه‌ها اعتبارات با محوریت عمرانی توزیع شده است.
صابری بیان داشت: هم اکنون در بیشتر شهرهای استان اردبیل مصلا‌هایی در حال ساخت است و در پنج شهر با مشکلات عمده‌ای مواجه هستیم که ساخت مصلا در شهرهایی چون خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در اولویت قرار دارد.
صابری اضافه کرد: با ساخت این مصلا‌ها تا 50 سال آینده مشکل برپایی نماز جمعه در فضای مناسب برطرف می‌شود.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر احساس نیاز و انگیزه ایجاد شود، کتاب پیدا شده و افراد با مراجعه به مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی می‌توانند به تقویت دانش و اطلاعات بپردازند که در این بین نباید کتابخانه‌های روستایی با محوریت مساجد و مدارس نادیده گرفته شود.
وی گفت: ‌ما هر وقت در حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی به سمت مردمی شدن حرکت کردیم پایداری کارها را شاهد بودیم به طوری که انتظار داریم علاوه بر سرویس‌دهی مناسب به علاقمندان کتاب، انجمن‌های کتابخانه‌ شهرستان‌ها نیز فعال شود.
وی ضرورت هدیه دادن کتاب را نیز در برنامه‌ها و جشن‌ها و همایش‌های مختلف ضروری توصیف کرد و این کار را کمک به ناشران و تولید‌کنندگان کتاب دانست.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول