اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد نماز جمعه آذربایجان غربی خبر داد:

برپایی نماز فطر در 1600 مسجد آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد نماز جمعه آذربایجان غربی گفت: نماز عید فطر در یک هزار و 600 مسجد شهری و روستایی آذربایجان غربی برپا می‌شود.

برپایی نماز فطر در 1600 مسجد آذربایجان غربی
حجت‌الاسلام سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ستاد استهلال رویت ماه شوال در آذربایجان غربی تشکیل شده و با استقرار در شهرهای مختلف استان آماده رصد هلال ماه در عصر روز سه‌شنبه هستند چرا که با توجه به محاسبات انجام شده از سوی مرکز مطالعات فلکی و نجومی کشور احتمال رویت هلال ماه در این روز که مصادف با 29 ماه مبارک رمضان است بیشتر است.
وی افزود: گروه‌های رصدی شامل چندین نفر رصدگر و‌ دستیار هستند و با ادوات و تجهیزات رصدی مانند دوربین‌های دوچشمی 120، دوربین‌های عکاسی، جی‌پی‌اس و قطب‌نما در شهرهای استان حضور داشته و هلال ماه را رصد می‌کنند.
فخری ادامه داد: اطلاعات به دست آمده از سوی گروه‌های رصدی به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌شود تا با بهره‌گیری از این اطلاعات دقیق و جامع، امکان اعلام دقیق عید فطر فراهم شود.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در استان گفت: در صورت مشاهده هلال ماه در عصر روز سه‌شنبه، چهارشنبه عید فطر بوده و نماز این روز مبارک در یک‌ هزار و 600 مسجد شهری و روستایی آذربایجان غربی برپا می‌شود.
وی تصریح کرد: مراسم معنوی و باشکوه نماز عید فطر در ارومیه نیز همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره) این شهر و به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه برگزار می‌شود.
فخری خاطرنشان کرد: تمام مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم آماده شده و تمام مسجد شهری و روستایی استان آماده برگزاری نماز عید فطر هستند.
مسئول ستاد نماز جمعه آذربایجان غربی در ادامه نماز عید فطر را عید خداجویی و خداپرستی خواند و اظهار داشت: روزه‌داران پس از یک ماه عبادت و بندگی خداوند در این روز پاداش انفاق‌های خالصانه و بی‌ریای خود را از خداوند دریافت می‌کنند.
وی افزود: در نماز عید فطر مسلمانان سراسر جهان با اتحاد و یکپارچگی خود گسترده‌ترین حمایت خود از بیداری اسلامی را اعلام می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول