اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه شهرکرد:

نهادینه‎ کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرکرد گفت: رسالت مردم برای تحقق شعار امسال مصرف کالای ایرانی و تولیدات داخلی به منظور حمایت عملی از سرمایه و کار ایرانی است.

نهادینه‎ کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‎الاسلام محمد احمدی در خطبه‎های نخستین نماز جمعه این هفته مردم شهرکرد در سال جدید که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که باید خداوند را به واسطه نعمت این رهبر روشن ضمیر شاکر بود، سال گذشته را به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری کرده  و فرمودند وقتی از جهاد سخن می‎گوییم، یعنی اینکه دشمن در برابر ما ایستاده است و امروز این دشمن را ما آشکارا مشاهده می‏‎کنیم.

وی افزود: نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ادامه برنامه‌ها و اقدامات سال گذشته صورت گرفته که باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در راستای تحقق این شعار بسیار مهم و اساسی از سوی مسئولان و مردم صورت گیرد.

خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: آنچه در این میان مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، پرهیز از شعاری کردن نام سال جاری و برخورد شعاری صرف با آن است که باید به این مسئله بیش از پیش توجه لازم صورت گیرد.

وی به برخی لوازم و ضرورت‎های تحقق اهداف شعار امسال اشاره کرد و گفت: تلاش برای کسب درآمد حلال، کار کردن با انگیزه الهی، دوری از اسراف، توجه به واجبات مالی و توجه به توطئه‌ها و اهداف دشمنان از جمله برخی از این ضرورت‌هاست.

احمدی به تشریح وظایف و رسالت مردم، مسئولان و سرمایه‌گذاران در راستای تحقق شعار امسال پرداخت و افزود: مسئولان اعم از مسئولان قوه مجریه، مقننه و قضائیه با همکاری و همدلی برای حل مشکل تورم و بیکاری گره‌گشایی کرده تا بستر تحقق شعار امسال فراهم شود.

وی افزود: مسئولان با شناسایی قوانین ناکارآمد و وضع قوانین مناسب به نحو مطلوب و شایسته از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت لازم را صورت دهند تا بستر شکوفایی اقتصاد فراهم شود.

خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نیز وظیفه دارند تا محصولات باکیفیت و بادوام تولید کرده و آن را به قیمتی ارزان‎تر از کالاهای مشابه خارجی به فروش برسانند.

وی ادامه داد: رسالت مردم برای تحقق شعار امسال مصرف کالای ایرانی و تولیدات داخلی به منظور حمایت عملی از سرمایه و کار ایرانی است.

احمدی افزود: وقتی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه نشود، تولیدکننده داخلی ناچار است برای فروش محصول خود آن را با مارک و نشان خارجی روانه بازار کند این در حالی است که اگر مردم اهتمام کرده و کالای ایرانی مصرف کنند، تولیدکننده داخلی نیز رغبت کرده و کالای باکیفیت‌تری تولید و عرضه خواهد کرد.

امام جمعه موقت شهرکرد نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را راهکاری مناسب برای مقابله با تحریم‌های دشمنان دانست و افزود: آنچه دشمن را همچون ادوار گذشته ناامید و عصبانی می‎کند، هوشیاری مسئولان و ملت است که می‌تواند همه توطئه‌های دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده و شر آنان را به خودشان واگذارد.

وی به تلاش دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی و متوقف کردن آن در این مقطع مهم و حساس از تاریخ انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: دشمن همه عوامل را در این راستا به کار گرفته و این بار جنگ اقتصادی را نیز به ابزارهای مقابله‌ای خود افزوده است.

وی ادامه داد: اینک که دشمن با اهرم و ابزار اقتصاد به جنگ با جمهوری اسلامی آمده‌، مسئولان هوشیار بوده و مراقبت و نظارت کنند و به سودجویان، مفسدان، محتکران و گران‌فروشان فرصت ندهند تا مردم را به زحمت و دردسر اندازند.

خطیب جمعه شهرکرد همچنین به نهم فروردین روز ولادت حضرت زینب (ع) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرستاران شایسته تقدیر و تجلیل است.

وی با تبریک سال نو بر ضرورت استقبال گرم و باشکوه از مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: باید از زحمات همه کسانی که در این ایام به انحاء مختلف مشغول خدمت به مردم و به ویژه مسافران نوروزی هستند، قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول