اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری گیلان خبر داد

بازدید 30 هزار نفراز اماکن تاریخی گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از بازدید بالغ بر 30 هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خبر داد.

بازدید 30 هزار نفراز اماکن تاریخی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین هادی‌پور در جریان بازدید از مراکز تاریخی استان استقبال مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی گیلان را خوب ارزیابی کرد.

وی، اظهار داشت: تا پایان روز دوم فروردین تعداد 30 هزار و 931 نفر از اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان بازدید کردند.

این مسئول، بازدید از شهرک تاریخی ماسوله را بالغ بر 17 هزار و 537 نفر عنوان کرد و افزود: 13 هزار و 395 نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی، اجرای موسیقی زنده، بازی‌های بومی و محلی نظیر لافندبازی و آیین‌های بومی و محلی مانند عروس گوله، آهوچره، نوروزی‌خوانی و مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه‌های ویژه نوروز 91 در استان ذکر کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز به ایجاد بازارچه صنایع دستی در چابکسر اشاره کرد و اظهار داشت: این بازارچه با هماهنگی فرمانداری رودسر و  شهرداری چابکسر و این اداره کل افتتاح شده است.

امید عزیزی با بیان اینکه این بازارچه در اختیار حدود 28 نفر از هنرمندان منطقه قرار گرفت، افزود: هنرمندان در این بازارچه به ارائه محصولات صنایع دستی و سوغات و غذاهای محلی می‌پردازند.

وی، هدف از ایجاد این بازارچه را ایجاد اشتغال برای هنرمندان بومی و معرفی فرهنگ اصیل و محلی ذکر کرد و  اذعان داشت: گردشگران در این بازارچه از نزدیک با هنرهای سنتی و صنایع دستی مردم این سرزمین آشنا می‌شوند.

این مسئول از افتتاح بازارچه‌های صنایع دستی در دیگر نقاط گیلان در آینده خبر داد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول