اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره نوروزی همزمان با آغاز سال جدید در موزه میراث روستایی این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی صبح امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی استان گیلان آمادگی این موزه را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.

وی افزود: با آغاز سال نو جشنواره نوروزی ارائه برنامه‌های متنوع و شاد از دوم فروردین آغاز می‌شود و تا پایان 12 فروردین ادامه دارد.

این مسئول برنامه‌های موزه میراث روستایی گیلان را در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها از ساعت 10 آغاز و تا ساعت 18 عصر ادامه می‌یابد.

وی، از جمله برنامه‌های این جشنواره را برپایی غرفه سفره گیلانی و برگزاری مسابقات فرهنگی اجرای موسیقی زنده محلی بیان کرد. 

عزیزی اذعان داشت: نمایش‌های آیینی مانند نوروزی خوانی، عروس‌بران، آهو چره، بازی‌های بومی، محلی نظیر لافند بازی و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر پایه مطالعات مردم‌شناسی و معماری 9 گانه حوزه فرهنگی و معماری در گیلان شناسایی و برای هر یک از آنها مکان ویژه‌ای در محل موزه در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، در طراحی سایت محل‌های جداگانه برای نمایش‌ها و بازی‌های سنتی، پرورش گیاهان دارویی و درختان بومی، بازار روز، کارگاه صنایع‌دستی، مزارع برنج و باغات چای، معماری روستایی ملل، پارک بازی کودکان، چایخانه‌ها و رستوران‌های سنتی، اردوگاه تفریحی و پژوهشکده معماری و مردم‌شناسی پیش‌بینی شده است.

وی، با ارزشمند خواندن موزه میراث روستایی گیلان و معماری منحصر به‌فرد آن بیان داشت: با گردش در این مجموعه و دیدن انواع خانه‌های روستایی واچینی و دوباره‌چینی شده با حوزه‌ مختلف فرهنگی ـ معماری گیلان که خاطرات حدود 150 سال گذشته‌ را با خود به همراه دارند و نیز مشاهده‌ فعالیت‌های روستاییان آن زمان، بدون تردید زندگی گذشته‌ نه چندان دور گیلان برای بازدیدکنندگان زنده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول