اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

جاده‌های گیلان در مرکز مدیریت راه‌ها کنترل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: مرکز مدیریت راه‌های گیلان با فعالیت روزانه 20 ساعت کنترل جاده‌های اصلی استان را با همکاری پلیس راه به عهده دارد.

جاده‌های گیلان در مرکز مدیریت راه‌ها کنترل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سبحان‌الله علیپور بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پایانه مسافری این شهرستان با تبریک سال نو اظهار داشت: هشت پایانه مسافری گیلان در طرح نوروزی فعالیت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه هدف از این بازدیدها انجام نظارت صحیح بر عملکرد مسئولان پایانه‌ها و شرکت‌های مسافری است، افزود: هدف طرح نوروزی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان افزایش ایمنی حمل و نقل و ارتقای سطح خدمات به مسافران است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه در ایام نوروز 91 حدود 3 هزار دستگاه مینی‌بوس، اتوبوس و سواری آماده ارائه خدمات حمل و نقل به مردم و مسافران در گیلان هستند، اذعان داشت: با توجه به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین 91 برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات‌رسانی با سطح کیفی بالا انجام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت راه‌های گیلان در اداره کل مستقر است، بیان داشت: این بخش روزانه حدود 20 ساعت کنترل ترافیک جاده‌های اصلی گیلان را به‌عهده دارد.

علیپور، ادامه داد: احترام به حقوق مسافران، ارائه خدمات با کیفیت، حفظ نظم و آرامش و ارائه امکانات رفاهی در اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و جلوگیری از تردد وسائط نقلیه دارای نقص فنی در رٱس برنامه‌های کاری اداره کل مذکور برای فراهم کردن سفری ایمن و لذت‌بخش مسافران نوروزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با هدف حفظ ایمنی تردد وسایط نقلیه عمومی جاده‌ای و پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی تمام تشکل‌های صنفی، شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر استان و مدیران فنی شرکت‌های مورد نظر باید در انجام کنترل پارامترهای ایمنی وسیله نقلیه قبل از حرکت و آغاز سفر دقت لازم را داشته باشند و اعمال مقررات را انجام دهند. 

این مسئول با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از حداکثر ظرفیت و توان خود برای جابه‌جایی مسافران بهره می‌برد، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های مسافری برای در اختیار داشتن سرویس کشیک در تمام مدت زمان اجرای طرح انجام شده تا در صورت بروز مشکلات فنی، سرویس جایگزین در سریع‌ترین زمان در دسترس مسافران در راه مانده باشد.

وی، با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان از سه زیر بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده است متذکر شد: سامانه پیامک 3000765655 و 3000143 و شماره تلفن 7220154-0131آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردمی است.

علیپور به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی و سفر در این استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر 121 شرکت اتوبوسرانی، مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در گیلان فعالیت دارند که از آمادگی لازم برای سرویس‌دهی به شهروندان در ایام نوروز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه رانندگان حق ندارند در طول مسیر از نوارهای صوتی و تصویری غیر مجاز استفاده کنند، یادآور شد: پوشیدن لباس فرم، پذیرایی از مسافران، رعایت بهداشت داخل اتوبوس، جابه‌جایی مسافران به نحو مطلوب، تجهیز کامل اتوبوس به تجهیزات ایمنی و ... از جمله مواردی است که شرکت‌های اتوبوسرانی استان ملزم به رعایت آنها هستند.

در این بازدید مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تبریک سال نو از رانندگان و مسئولان پایانه لاهیجان قدردانی کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول