اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار گیلان

جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره نوروزی با حضور استاندار گیلان در موزه میراث روستایی این استان آغاز شد.

جشنواره نوروزی در میراث روستایی گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان در این موزه برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه نوروز امسال جشنواره‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود اظهار داشت: جشنواره نوروزی موزه میراث روستایی گیلان از امروز تا 12 فروردین برگزار می‌شود.

امید عزیزی اجرای موسیقی زنده، بازی‌های بومی، محلی نظیر لافند بازی و آیین‌های بومی و محلی مانند عروس‌گوله، آهو چره، نوروزی‌خوانی و مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه‌های متنوع در جشنواره موزه میراث روستایی استان عنوان کرد.

وی برگزاری جشنواره نوروزی در کلبه جهانگردی جنب پارک ملت رشت از امروز تا 12 فروردین را از دیگر جشنواره‌ها ذکر کرد و افزود: در این جشنواره اجرای موسیقی محلی و مسابقات فرهنگی برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی مراسم نورافشانی بعد از نماز مغرب و عشا در 11 فروردین اجرا می‌شود.

عزیزی برگزاری جشنواره نوروزی مجسمه‌های شنی در سواحل بندر کیاشهر آستانه‌اشرفیه را از روز پنجم تا 10 فروردین در دو نوبت صبح و عصر ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نوروزی در شهر تاریخی ماسوله نیز از نیمه دوم فروردین با اجرای موسیقی سنتی، تورگردانی به منظور معرفی بناهای شاخص و تاریخی ماسوله، برپایی نگارسرای ماسوله با نمایش فیلم در مجموعه  امامزاده عون بن علی (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرش گردشگران در استان یادآور شد: یک‌ هزار و 34 واحد گردشگری زیرپوشش اداره کل با ظرفیت 14 هزار و 410 تخت و 47 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان برای پذیرایی و اقامت گردشگران نوروزی آماده است.

وی فعال کردن کمیته‌های تخصصی ستاد تسهیلات شامل کمیته آمار، اسکان و پذیرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و ارزیابی و نظارت را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

به گزارش فارس موزه میراث روستایی در دل طبیعت جنگلی سراوان، روستاهای گیلان را با همان حال و هوای سرشار از صفا، محبت، دوستی و انسانیت در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار داده و این گذشته‌ پر‌خاطره و پر‌تجربه را در موزه‌ میراث روستایی گیلان حفظ کرده تا پیوند‌دهنده‌ نسل گذشته و حال و معرف گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ گیلان زمین باشد.

با گردش در این مجموعه و دیدن انواع خانه‌های روستایی واچینی و دوباره‌چینی شده از 9 حوزه‌ مختلف فرهنگی‌ ـ معماری گیلان که خاطرات حدود 150 سال گذشته‌ را با خود به همراه دارند و نیز مشاهده‌ فعالیت‌های روستاییان آن زمان زندگی گذشته‌ نه چندان دور گیلان برای بازدیدکنندگان زنده می‌شود.

انتهای پیام/ک10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول