اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های دیدنی گیلان/

ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلان

خبرگزاری فارس: وجود ییلاقات در ارتفاعات شرق گیلان از جاذبه‌های دیدنی این استان است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

ییلاق‌های چشم‌نواز در ارتفاعات شرق گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ییلاق‌ها در ارتفاعات شرق گیلان واقع شده و ییلاق نواحی چابکسر و و اجارگاه رحیم‌آباد از جمله این ییلاق‌ها هستند.

ییلاق‌های جواهر دشت رودسر به دلیل نزدیکی به دریا چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارند و برخی افراد محلی این نواحی که در نقاط شهر سکونت دارند به دلیل علاقه زیاد اغلب تابستان‌های خود را در این ییلاق‌ها می‌گذرانند.

ییلاق‌هایی در مسیر شعبه‌های فرعی و سرشاخه‌های پل‌رود قرار دارد و دره بسیار زیبای پل‌رود رودسر پس از گذشت از روستای دیمابن به نواحی ییلاقی این ناحیه می‌رسد و دره پل‌رود در محل طولا به دو شاخه تقسیم می‌شود و هر یک به ییلاق‌های واقع در مسیر خود می‌رسند.

ییلاق‌های دیلمان و اسپیلی از راه سیاهکل می‌گذرند و پس از آن در مسیر شم‌رود تا ارتفاعات کوهستانی دیلم پیش می‌روند و روستای اشکور با انبوهی از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی کمی بالاتر از ییلاق دیلمان و اسپیلی قرار دارد و یکی از دیدنی‌های ارزشمند گیلان است.

ییلاق‌های رودبار را نیز می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد و ییلاق‌های واقع در بخش شرقی سفیدرود که عمدتا در عمارلو، توتکابن و بره‌سر قرار دارد و این ییلاق‌ها سرزمین اصلی و باستانی مارلیک محسوب می‌شوند و تپه معروف مارلیک در همین ناحیه قرار دارد.

نواحی کوهستانی تالش که از ییلاق‌های ماسوله تا مرز آستارا ادامه دارد بیش از هر نقطه دیگری تالش اصالت‌های قومی و فرهنگی و زبانی خود را حفظ کرده است و این ناحیه شکل طولی خود که از شمال به جنوب کشیده شده است از نظر وسعت گسترده و دره‌ها و رودهای فراوان خود چشم‌انداز بسیار متنوعی دارد.

ییلاق نواحی فومن و ماسوله نیز از ییلاق‌های مهم استان هستند که بیشتر در نواحی شفت قرار دارند اما مهم‌ترین ناحیه ییلاقی گیلان، ییلاق ماسوله است که به عنوان یک شهر تاریخی با ارزش‌های معماری و سنتی و بومی در قلب ییلاق‌های این ناحیه قرار دارد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول