اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی:

بهره‌برداری از سامانه تلویزیون دیجیتال صدا و سیمای خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سامانه تلویزیون دیجیتال صدا و سیمای مرکز استان خراسان شمالی هم‌زمان با چهار استان دیگر کشور به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سامانه تلویزیون دیجیتال صدا و سیمای خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی در آیین بهره‌برداری از سامانه تلویزیون دیجیتال اظهار داشت: سامانه تلویزیون دیجیتال استان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

احمد مهدوی افزود: این سامانه دیجیتال قابلیت پخش 16 شبکه تلویزیونی و 11 شبکه رادیویی را از طریق دستگاه‌های دیجیتال دارد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری این سامانه بیش از 51 درصد جمعیت استان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و آشخانه قابلیت دریافت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را دارند.

رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: با تکمیل سیگنال‌رسانی دیجیتالی به همه مراکز استان‌های کشور، از این پس با سرمایه‌گذاری بیشتر، به تدریج همه شهرها و روستاهای کشور زیر پوشش سامانه دیجیتال قرار خواهند گرفت.

سید عزت‌الله ضرغامی با اشاره به اینکه اکنون 60 درصد کشور زیر پوشش سیگنال دیجیتال قرار دارند، گفت: با بسترسازی صورت گرفته، کار گسترش پوشش دیجیتال در همه کشور کار آسانی خواهد بود.

وی اجرای سامانه دیجیتال در کشور را کار بسیار بزرگ و مهمی ارزیابی کرد و افزود: اکنون برای سیگنال‌رسانی دیجیتال از سامانه MPEG4 استفاده می‌شود در حالی که در بسیاری از کشورهای مدعی این حوزه همچنان از سامانه قدیمی‌تر MPEG2 استفاده می‌شود که از نظر فناوری پایین‌تر است.

در این مراسم که به صورت ارتباط مستقیم از شبکه خبر با حضور رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما پخش شد، پدر شهیدان زیبایی با آرزوی موفقیت برای مسئولان رسانه ملی بهره‌برداری از این سامانه را سبب تعالی فرهنگ منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/س30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول