اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

صدا و سیما خریدهای عیدانه را کم پخش کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالدران گفت: صدا و سیما برای رعایت حال طبقه ضعیف جامعه از پخش مستمر خریدهای عیدانه خودداری کند.

صدا و سیما خریدهای عیدانه را کم پخش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از متولیان و برنامه‌ریزان رسانه ملی حتی صدا و سیمای آذربایجان غربی انتظار داریم از پوشش دادن اخبار و تصاویر خریدهای نوروزی مردم بپرهیزد چرا که این قبیل برنامه‌ها اثر مخرب بر روی نوجوانان و کودکان طبقه ضعیف جامعه دارد.

 

وی تصریح کرد: در جامعه پیرامون ما خانواده‌هایی وجود دارند که قادر به تامین نیازهای عادی و خواسته‌های فرزندان خود نیستند لذا پخش کردن مستمر و طویل‌المدت این قبیل برنامه‌ها از تلویزیون موجب می‌شود خانواده‌ها از نظر روحی دچار مشکلاتی شوند پس باید تدقیق بیشتری برای تامین برنامه نوروزی صورت بگیرد.

 

این مسئول به سپری شدن جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: جشن نیکوکاری یکی از ابداع‌های مهم و تاثیرگذار در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب قلمداد می‌شود به طوری که در این روزها طبق توصیه اولیای دینی افراد متمول به یاری قشر ضعیف جامعه می‌شتابند تا آنها نیز در عید نوروز مانند سایر اقشار جامعه روزهای شاد و دلنشینی تجربه کنند.

 

وی به استفاده از مواد محترقه برای برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری و تحویل سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از چنین اقلامی در صورتی که موجب آزار و اذیت همسایگان و آشنایان گردد از نظر اخلاقی و شرعی قبیح است از این‌رو می‌طلبد خانواده‌ها، مربیان مدارس و سایر مسئولان برای برچیده شدن این آداب غلط نهایت تلاش خود را بکنند در این راستا رسانه‌های جمعی نیز باید از طریق اطلاع‌رسانی و انعکاس هشدارها زنگ خطر را به صدا در بیاورند.

 

امام جمعه چالدران با بیان اینکه استفاده از چنین اقلام خطرناکی برای شادی لحظه‌ای از نظر عقلی نیز اقدامی نکوهیده است خاطر نشان کرد: تفریحی که منجر به آسیب دیدن جسم و روان شخص و دیگران شود نه‌ تنها توجیه شرعی و اخلاقی ندارد بلکه از نظر عقلی نیز اقدامی مطرود و غیر قابل اغماض است.

 

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول