اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران مطرح کرد

انعکاس ضعیف اخبار گچساران در صدا و سیما

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: انعکاس اخبار و رویدادهای گچساران در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضعیف بوده که مسئولان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انعکاس ضعیف اخبار گچساران در صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی جمعه شب در جلسه ستاد اقامه نماز گچساران اظهار کرد: برخی از قصه‌هایی که در قرآن روایت شده با هدف درس‌آموزی و عبرت انسان‌ها نسبت به گذشته نقل شده است.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به عملکرد خوب صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در روشنگری و اطلاع‌رسانی در جریان فتنه 88 افزود: کف زدن و سوت زدن و بی‌حرمتی به عزاداری امام حسین(ع) در زمان امام راحل نیز رخ داد و صدا و سیما با پخش سخنان امام خمینی (ره) در این رابطه بیداری را به جامعه تزریق کرد.

کرمی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و یادآوری به مسئولان امر نماز در این رابطه گفت: مسئولان و برپاکنندگان امر مقدس نماز وظیفه دارند درباره انتخابات و حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات روشنگری کرده و از یأس و ناامیدی جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: از طرف شورای نگهبان این تعهد را می‌دهم که هیچ‌گونه تخلفی در انتخابات و آرای مردم صورت نمی‌گیرد.

* پوشش اخبار و رویدادهای گچساران از سوی صدا و سیما ضعیف است

امام جمعه موقت گچساران با انتقاد از پوشش اخبار و رویدادهای گچساران برای انعکاس از صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: انعکاس اخبار و رویدادهای گچساران به ویژه در زمینه فعالیت‌های مذهبی و امر نماز بسیار ضعیف و غیر قابل قبول است.

کرمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در زمینه برگزاری اقامه نماز چند‌ بار به رتبه‌های برتر کشوری دست پیدا کرد اما این موضوع از سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد انعکاس داده نشد.

وی یادآور شد: در برخی موارد نماز جمعه گچساران به صورت باشکوه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود اما هیچ وقت این مراسم عبادی سیاسی در این مرکز از طرف صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد انعکاس نیافت.

کرمی انعکاس خبری نماز جمعه گچساران را ضعیف دانست و عنوان داشت: خبرهای پخش شده از گچساران ارزش خبری مناسبی ندارند و از خبرهایی استفاده می‌شود که ارزش خبری درجه یک را ندارند.

وی معتقد است که انعکاس اخبار و رویدادهای مختلف در گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد کمتر و ضعیف‌تر است.

وی گچساران را پایتخت نفتی ایران عنوان کرد و ابراز داشت: گچساران به صورت عام شهرستانی محروم است و این بی‌مهری‌ها در خور و شأن این شهرستان نیست.

* ترویج نماز و بیان زیبایی‌های نماز برای نوجوانان و جوانان ضرورت دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران نیز در این جلسه گفت: نماز تکلیفی الهی بوده و بر تمام انسان‌های مکلف واجب است.

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل افزود: قرآن کریم درباره اقامه نماز تأکید زیادی کرده، تا جایی که 46 بار نماز را با واژه اقامه در تعبیرهای گوناگون به کار برده‌ است.

وی تصریح کرد: به گفته بعضی از مفسران، تعبیر اقامه نماز به خواندن یک سری ذکر و حرکات نیست بلکه باید به گونه‌ای با خلوص نیت خوانده شود که آثار آن در چهره و زندگی انسان مشاهده شود.

ملکوتی‌اصل ابراز داشت: نماز تنها لقلقه زبان و خم و راست شدن بدن نیست بلکه روح نماز که تسلیم شدن در برابر خداوند عالم است باید در همه امور در زندگی انسان جلوه کند.

وی از مسئولان فرهنگی و آموزشی خواست در زمینه ترویج نماز و بیان زیبایی‌های آن برای نوجوانان و جوانان برنامه‌های متنوع و مؤثری ارائه دهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول