اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

صدا‌و‌سیما نگاه عمیق‌تری به مساجد داشته باشد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا تاکید کرد: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت هستند و پرداختن به مساجد در نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما نباید در بازه زمانی معین، سطحی و نمایشی باشد.

صدا‌و‌سیما نگاه عمیق‌تری به مساجد داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در جمع برگزیدگان جشنواره ملی فرهنگی هنری کوثر پر فروغ در بیت النور(محل سکونت و عبادت حضرت معصومه در قم) اظهار داشت: در روایات آمده است که خاک قم مقدس است، مردم قم از ما اهل بیت علیهم السلام هستند و ما اهل بیت هم از ایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اهلیتی که در آیات قرآن و کلام معصومین(ع) مطرح می‌شود نسبی نیست، بیان داشت: مقصود از اهل بودن از نظر فکری، اعتقادی، قلبی و عملی است.

ماندگاری خاطرنشان کرد: با توجه به روایات مردم قم در دنیا حجت، شاخص و ملاک محبت به خداوند متعال هستند و تجلی آن را می‌توان در بیداری اسلامی کشور‌های منطقه دید که الگو و نشأت گرفته از حرکت‌های انقلابی مردم قم است.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه علیها السلام در 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری به شهر قم ابراز داشت: اینکه امروز قم خاستگاه و مرکز تشیع و علوم اسلامی است و علوم دینی از قم به سراسر دنیا منتشر می‌شود از برکت وجود کریمه اهل بیت(س) است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: با تعمیق در زیارت جامعه کبیره می‌توان دریافت تابع بودن، تسلیم قلبی و صرف دارایی‌های مادی و معنوی خود در مسیر قرب الهی و اهل بیت(ع) از شاخصه‌های اهل بودن برای اهل بیت(ع) است.

ماندگاری افزود: تابعیت به معنای تبعیت فکری و سنجیدن همه امور زندگی با فرامین اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه عنوان کرد: افراد، افعال و اشیاء سه گروهی هستند که انسان می‌تواند به آن‌ها حب و بغض داشته باشد و برای رسیدن به تسلیم قلبی باید اهل بیت (ع) را معیار و میزان حب و بغض به این سه گروه قرار دهیم.

ماندگاری اضافه کرد: تمتع از توانایی‌های مادی و معنوی برای تبلیغ و گسترش معارف اهل بیت(ع) نیز از شاخصه‌های اهل بودن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه ویژه و بیش از پیش به مساجد، روحانیت و قرآن و عترت بیان داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت هستند و پرداختن به مساجد در نهاد‌های مختلف از جمله صدا و سیما نباید در بازه زمانی معین، سطحی و نمایشی باشد.

ماندگاری افزود: مساجد و اهمیت آن باید به عنوان یک رکن و درس اصلی در دانشکده‌های صدا و سیما تدریس شود.

رئیس موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا یادآور شد: کانون‌های مساجد نیز نقش موثری در جذب و پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد دارند.

وی ابراز داشت: ارتباط و پیوند مردم با روحانیت، استفاده از کارشناسان و مشاوران دینی که در حقیقت طبیب روح انسان هستند از لوازم در مسیر اهل بیت (س) قرار گرفتن است.

ماندگاری بیان کرد: پرداختن به قرآن در مملکت اسلامی باید به گونه‌ای باشد که اگر 40 میلیون جوان در کشور زندگی می‌کنند باید به همان تعداد قاری و حافظ قرآن داشته باشیم. 

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول