اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سینمایی کشور:

سینما گرفتار حلقه‌های مفقوده است / دنیا چشم‌ انتظار تولیدات سینمای ماست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای ایران گرفتار حلقه‌های مفقوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده پژوهش و تحقیق بوده که به درستی انجام نمی‌شود.

سینما گرفتار حلقه‌های مفقوده است / دنیا چشم‌ انتظار تولیدات سینمای ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جواد شمقدری سه‌شنبه ‌شب در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اترک اظهار داشت: البته ممکن است که این بخش به درستی حمایت نشده اما با تشکیل سازمان سینمایی به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنر سینمای ایران مورد توجه بیگانگان است  تصریح کرد: به همین خاطر روز به روز وظیفه هنرمندان در این راستا بیشتر شده بعضاً دشمنان منتظرند که ما چگونه عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور تأکید کرد: اگر استون مسلمان می‌شود نشان می‌دهد که آثار بر روی افراد تأثیر داشته ضمن آنکه در گذشته هم مشابه آن را شاهد بوده و چهار نفر از فیلمسازان خارجی هم مسلمان شده‌اند.

وی گفت: در دوره هایی که جوانان وارد عرصه‌های هنری می‌شوند دنیا از ما خیلی انتظار دارد از این رو باید به تکلیف خود در این راستا عمل کنیم.

شمقدری ادامه داد: باید فرهنگ اسلامی ایرانی خود را تقویت و توسعه داده و فرصت‌ها را قدر بدانیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین وجود فضای نقد در فضای جامعه در عرصه سینما و با پوشش جلسه‌های نقد و بررسی در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها را سبب رشد و توسعه عنوان کرد و یادآور شد: حلاجی و نقد ضرورت این عرصه هنری است.

وی همچنین با اشاره به نقدهایی پیرامون بهره مند نبودن سینما کشور از صنعت گفت: باید دید که صنعت چیست و به چه میزان از آن در فضای فیلمسازی استفاده کرد در عین حال که سینمای ایران گرفتار حلقه‌های مفقوده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور به منظور شرکت در آیین اختتامیه جشنواره سینمای جوان به خراسان شمالی سفر کرده است.

بر اساس برنامه قرار بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آیین اختتامیه این جشنواره شرکت کند که حسینی به علت تأخیر در پرواز هواپیما از تهران به بجنورد موفق به حضور در این جشنواره نشد.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4 اترک با شرکت هنرمندانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین خراسان شمالی  در چهار بخش فیلم، فیلمنامه، پوستر و عکس به مدت سه روز در بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول