اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت و گو‌ با فارس مطرح شد

طالبی: پخش فیلم در سینمای ایران مشکل دارد

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم سینمایی باد و مه گفت: دلیل حضورم در جشنواره فیلم کودک برای برگزاری این جشنواره در اصفهان است.

طالبی: پخش فیلم در سینمای ایران مشکل دارد
محمد علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره تولید فیلم کودک اظهار داشت: تولیدات فیلم کودک در ایران به نسبت بد نیست، ولی از لحاظ پخش در سینما مشکل داریم و در سراسر دنیا به جز هالیوود این معظل وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه فیلم کودک بر دو محور است، اضافه کرد: در فیلم کودک می‌توان مسائل اجتماعی و واقعیات زندگی را به نوعی با زبان هنر نشان داد و یا با هدف جذب کودکان به سمت سینما فیلمی را تولید کرد.
کارگردان فیلم سینمایی باد و مه که در بیست ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در بخش مسابقه فیلم‌های داخلی شرکت کرده است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته که جشنواره کودک در همدان بود، حضور نداشتم و این دوره به دلیل اینکه به اصفهان بازگشته، شرکت کرده‌ام.
وی ادامه داد: من همیشه از اصفهان خاطرات خوبی دارم، چون فیلم چکمه، تیک تاک و تا آزادی من در اصفهان پروانه زرین را به خود اختصاص داد.
طالبی استان اصفهان را شهری فرهنگی و هنری دانست و بیان داشت: استان اصفهان به خاطر فضای زیبای شهری و امکاناتی که دارد، بسیار مورد توجه همگان قرار دارد.
وی که با فیلم باد و مه در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان شرکت کرده است، افزود: جشنواره فیلم کودک در چند سالی که در استان اصفهان نبود دچار خمودگی و افت شدیدی شده بود.
کارگردان سینما در ادامه با توضیحی در مورد فیلم باد و مه گفت: ایده کلی فیلم درباره کودکی مادرمرده است که بعد از مرگ مادر دچار شوک شده و با مراقبت از پرنده‌ای زخمی به یاد مراقبت‌هایی که مادرش از او می‌کرده سلامتیش را باز می‌یابد.
وی در کارنامه سینمایی خود کارگردانی فیلم‌های شهر موش‌ها، چکمه، تیک تاک، کیسه برنج، گل پامچال و بادو مه را به ثبت رسانده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول