اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوچک‌زاده در گفت‌گو با فارس مطرح کرد

عنصر گمشده فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ایران

خبرگزاری فارس: عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد شدید از فضای نامطلوب فرهنگی در سینما و تلویزیون ایران گفت: حیا عنصر گم‌شده سینما و تلویزیون ایران است.

عنصر گمشده فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ایران
وحید کوچک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه مسیر حرکت و فضای حاکم بر تولیدات سینمایی و تلویزیونی داخلی رنگ و بوی اسلامی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه با کپی‌برداری و الگوگیری فرهنگی سینما و تلویزیون ایران از سینمای هالیوود، هر روز شاهد تبلیغ مبانی فکری اومانیستی غرب و زندگی مدرنیته از طریق تولیدات صدا و سیما می‌باشیم که این قبیل مسائل جامعه را به سمت انحطاط پیش برده است.
وی با انتقاد شدید از سیاستگذاران فرهنگی جامعه عنوان داشت: متأسفانه برخی مدیران کنونی صدا و سیما افرادی غرب‌زده هستند که در راستای منافع استکبار گام برمی‌دارند و این رویه در تولیدات سمعی و بصری این نهاد به ظاهر اسلامی به وضوح قابل مشاهده است و آنها در مسیری گام برمی‌دارند که با پمپاژ مبانی فکری منحط غرب در جامعه و القای این انگاره‌ها به عنوان اصول زندگی و تفکر نوین و مدرن، عملا جامعه را به سمت بی‌هویتی فرهنگی و دینی پیش می‌برند.
کوچک‌زاده افزود: یکی از دلایل عمده معضلات فرهنگی موجود در تولیدات سینمایی و تلویزیونی صدا و سیما، غفلت و ناآگاهی مدیران و هم‌چنین تهیه‌کنندگان آثار هنری نسبت به فلسفه هنر است بنابراین بعضا نادانسته و ناخواسته مطالبی را به تصویر می‌کشند که کاملا با فلسفه اسلامی هنر در تعارض ماهوی و بنیادین قرار دارد و متأسفانه سیستم بازبینی، تحلیل، تأیید محتوا و ارائه مجوز براساس تولیدات هنری، سیستم دقیق و اسلامی نیست.
عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در بعضی مواقع ما شاهد هستیم، که محصولاتی به اکران در می‌آیند که نه تنها رنگ و بویی از اعتقادات و فرهنگ اسلامی ندارند بلکه گاهی وقت‌ها زاویه بسیار زیادی نیز نسبت به تفکر اصیل اسلامی دارند.
کوچک‌زاده با اشاره به سهم کم تولیدات ارزشی و مذهبی پر محتوا در تولیدات سیما عنوان داشت: رسانه‌های تصویری و سینما و تلویزیون که می‌توانند نقش بسیار مهمی در هویت آفرینی فرهنگی و دینی داشته باشند، با سوء مدیریت‌ها و بعضا نفوذ نیروهای ماسون و عوامل استکبار در شریان‌های اصلی این نهاد مهم، به تهدیدی فرهنگی علیه تفکر اسلام اصیل مبدل شده‌اند.
 وی با بیان اینکه در سریال‌های تولیدی که در سیستم خانگی پخش می‌شوند، فضای حاکم بر این محصولات بر روی ریلی حرکت می‌کند که با از بین بردن حیا و عفت در جامعه به دنبال عادی‌سازی ارتباط بین دختران و پسران جوان است، گفت: متأسفانه می‌توان این‌گونه بیان کرد که بخشی از معضل بی‌حجابی و بدحجابی موجود در جامعه ساخته و پرداخته و نتیجه تعدادی از سریال‌ها می‌باشد، که متأسفانه با عادی‌سازی روابط دختر و پسر دیوار حیا را ویران کرده و با تبلیغ مد و مدگرایی در بسیاری از تولیدات هنری، عملا فضای جامعه را به سمت و سوی وسترنیزه شدن رهنمون شده است.
 کوچک‌زاده گفت: البته گاها مشاهده می‌شود که آثار بسیار ممتاز و فاخری شبیه مختارنامه ساخته می‌شود که در بصیرت‌دهی و آگاهی‌بخشی به توده مردم نقش بسزایی دارند اما این تولیدات مانند مسکنی التیام بخش، در مقطعی عطش فراوان مردم را به مشاهده چنین آثاری فروکش می‌کند.
 وی تصریح کرد: متأسفانه خلأ بزرگی در این بخش وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
 وی با اشاره به اینکه صدا و سیما در شکل‌دهی و جهت‌دهی به تفکرات و موضع‌گیری‌های مخاطبان نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: ادبیات رسانه ملی نیز ادبیات آزادی است که هیچ‌گونه تعهد اسلامی و دینی در آن دیده نمی‌شود لذا عرصه فرهنگ را نیز به جولانگاه تفکرات منحط خود مبدل ساخته‌اند.
کوچک‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی نیروهای ولایی و دیندار در این عرصه و ضرورت ورود افراد متعهد متخصص به عرصه هنر عنوان داشت: اگر چه برخورد مناسبی با نیروهای ارزشی عرصه هنر صورت نمی‌گیرد و ما به صورت مصداقی آن را در برخورد با امثال آقایان سلحشور و ده‌نمکی به وضوح شاهد بودیم، اما خالی نهادن این عرصه به معنای قبول شکست در برابر برنامه‌ریزی‌های دشمن صهیونیستی و ایادی آنان در سیستم‌های مدیریتی می‌باشد و لذا ورود به عرصه هنر به مثابه جهادی عظما است که نتیجه این جانبازی‌ها چیزی جز شهادت نخواهد بود، همان‌گونه که شهید آوینی آن را به خوبی به ما نمایاند.
انتهای پیام/و10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول