اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:

اولویت انجمن سینمای جوانان ایران، آموزش سینماگران جوان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: اولویت انجمن سینمای جوانان ایران، آموزش سینماگران جوان است.

اولویت انجمن سینمای جوانان ایران، آموزش سینماگران جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در خراسان شمالی، هاشم میرزاخانی هدف از برگزاری این جشنواره را عرضه و تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان، فیلم‌سازان، عکاسان و فیلم‌نامه نویسان برای معرفی و شناسایی استعدادهای جوان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدا به دلیل گستردگی مراکز و نبود انسجام آموزشی به لحاظ مواد درسی ارائه شده، تفاوت‌های آموزشی مراکز انجمن خیلی زیاد بود، گفت: در مورد انسجام آموزشی تصمیم جدی گرفتیم و از معاونت آموزشی خواستیم تا با همراهی اساتید برجسته طرح درس واحدی را برای همه مراکز انجمن تصویب کنند.

میرزاخانی همچنین از تغییر شیوه آزمون ورودی هنرجویان متقاضی این دوره‌ها خبر داد و افزود: آزمون جدید به نوعی است که هوش بصری متقاضیان و گرایش‌های هنری آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این دستاوردی است که شیوه‌ قبلی قادر به اعمال آن نبود.

وی تصریح کرد: این شیوه‌ جدید با سئوالاتی کاملاً آکادمیک و روشمند طراحی شده و در این  آزمون‌ها به خصوص در استان‌های پرمخاطب باعث شده است تا گزینش دقیق‌تری صورت بگیرد و سطح علمی و انگیزه‌ هنرجویان انجمن در سطح قابل توجهی بالا برود.

رئیس شورای سیاست گذاری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در خراسان شمالی اظهار داشت: با دو دوره که از اعمال سیستم جدید آزمون می‌گذرد، حدود یک هزار و 950 هنرجو در دفاتر شصت‌گانه انجمن مشغول گذران دوره‌ آموزشی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام این برنامه ریزی‌ها در همین مدت زمان کم باعث شده است که استعدادهایی از میان هنرجویان انجمن شناسایی شوند که آثار تولیدی کلاسی‌شان توانایی حضور در جشنواره‌های ممتاز را دارند، گفت: در این راستا انجمن قصد دارد از سال آینده جشنواره‌ای ویژه آثار تولیدی فارغ‌التحصیلان انجمن برگزار کند.

میرزاخانی ادامه داد: دوره‌های آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران شامل چهار ترم سه ماهه و در مجموع شامل 600 ساعت آموزش شد که در هر ترم چهار درس ارائه می‌شود تا فیلم‌سازان با همه تخصص‌های سینمایی از جمله عکاسی، زیباشناسی تصویر، تاریخ هنر، کارگردانی، تصویربرداری، فیلم‌نامه نویسی، تدوین، مدیریت تولید، مبانی سواد بصری، داستان نویسی و مبانی صدابرداری آشنا شوند.

وی با بیان اینکه خروجی‌های این دوره از سطح علمی تفاوت عمده‌ای نسبت به 10 دوره گذشته داشته، گفت: در صدد هستیم پس از سپری شدن دوره‌های یک ساله، دوره‌های تکمیلی با گرایش‌های مختلف مانند دوره تخصصی کارگردانی یا تدوین، فیلم‌نامه و تصویربرداری را بگذاریم که این موجب می‌شود تمام مشاغل سینمایی را در انجمن با مدارک معتبر و به صورت تخصصی آموزش دهیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه این انجمن تنها آموزش را در این مقوله‌ها نمی‌بیند، گفت: این انجمن متولی مشاغل سینمای کشور هم هست به همین دلیل باید دوره‌های آموزشی مشاغل سینمایی مانند منشی گری صحنه، مدیریت تولید، دوره‌های دستیار کارگردانی و دستیار تهیه در برنامه‌ آموزشی سینمای جوان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: از این رو انجمن برنامه ریزی‌های اولیه را در این مورد انجام داده است و مشغول رایزنی با اساتید دوره‌های مختلف است.

میرزاخانی اظهار داشت: در همین راستا دوره‌ مکمل تخصصی نیز از جمله برنامه ریزی‌های انجمن برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های یک ساله  فیلم‌سازی است تا مبحث تخصص هر چه بیشتر در دانش آموختگان انجمن در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: مدرک معادل فوق دیپلم به هنرجویان بعد از اتمام دوره آموزش اهدا خواهد شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به معتبر بودن مدرک انجمن به لحاظ سابقه طولانی و خروجی‌های انجمن سینمای جوانان ایران در سه دهه فعالیت گفت: این مدارک اعتبار خاص خود را دارد و حتی در کشورهای دیگر از جمله برخی کشورهای غربی مدرک انجمن مورد پذیرش است و به عنوان مدرکی معتبر به آن نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اما ساز و کار نظام آموزشی کشور برای این مدرک تبیین نشده است و ما درصدد هستیم طی برنامه ریزی‌ها و برگزاری دوره‌های تخصصی یک ساله مدرک معتبر فوق دیپلم و یا علمی و کاربردی را هم به اعضای انجمن بدهیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران ادامه داد: تمام این تلاش‌ها در نهایت در راستای تبدیل بخش آموزشی انجمن به یک دانشکده‌ سینمایی ست که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده مسائل زیربنایی این اقدام در حال شکل گیری است.

وی در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های مدنظر در این انجمن، از برگزاری جشنواره ملی نخستین تولیدات هنرجویی انجمن سینمای جوانان ایران خبر داد و گفت: این جشنواره با شرکت تمام فارغ‌التحصیلان، مدرسان دفاتر، مسئولان و سرپرستان دفاتر برای مدت سه روز در تهران همراه با برنامه‌های متنوع آموزشی، کارگاه، نمایش فیلم، نقد و بررسی در نیمه اول سال 91 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول