اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه:

فضای سینمای ایران احتیاج به هوای تازه دارد

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه گفت: فضای سینمای حال حاضر ایران احتیاج به هوای تازه دارد.

فضای سینمای ایران احتیاج به هوای تازه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست نقد و بررسی آزاد دانشجویی با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه مازندران شب گذشته با حضور پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه با استقبال گسترده دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.
در این نشست که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد، پرویز شیخ طادی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد فیلم شکارچی گفت: هیچ‌گونه حمایتی از طرف مسئولان از این فیلم ضد صهیونیستی نشد و حتی برخی تهیه این فیلم را باعث به مخاطره کشیده شدن رابطه ایران و غرب دانسته و ساخت این فیلم را منتفی می‌دانستند.
وی افزود: همان طور که مطلع هستید این فیلم حدود دو سال پشت درهای سینما ماند تا اینکه توانستیم این فیلم را اکران کنیم که آن هم به خاطر تعداد بسیار اندک سالن‌هایی که به این فیلم اختصاص داده شده و همچنین مدت زمان اندکی که برای اکران آن فراهم شده با مشکلات فراوانی همراه است.
شیخ طادی ادامه داد: از نظر مالی هم هیچ‌گونه حمایتی از ساخت این فیلم نشد و از نظر مالی نیز برای ساختن این فیلم با مشکل روبرو بودیم و وضعیت بدی داشتیم.
کارگردان فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه در پاسخ به سوالات دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه مازندران درباره اینکه چرا صدا و سیما در تبلیغات این فیلم بسیار کمرنگ عمل کرده و تیزرهای بسیار کمی را پخش می‌کند، گفت: با وجود این نواقص که از طرف صدا و سیما وجود دارد و کاملا مشهود است، هم اکنون بزرگ‌ترین حامی ما صدا و سیما است که این مقوله خود نشان دهنده ضعف‌های شدید حمایتی از این پروژه است.
شیخ طادی درباره علت اشاره نکردن به هلوکاست در این فیلم خاطرنشان کرد: موضوع‌های مختلفی در زمینه صهیونیست وجود دارد که هولوکاست تنها یک نمونه از آنها است که پرداختن به هر کدام از آنها خود داستان یک فیلم مجزا است، ما در این فیلم سعی کردیم که موضوع‌های مختلف را بیاوریم و از حداقل امکانات بهره کافی ببریم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا فیلم‌هایی همچون شکارچی شنبه در سینمای ایران کم هستند و جریان سینما و انتقاد سینمایی در سینمای ایران به دست عده‌ای افتاده است که با ساخت فیلم‌های بی‌ارزش، اعتقادات جامعه را هدف قرار داده‌اند، گفت: نداشتن فیلم‌های مختلف در این زمینه از طرفی به خاطر کمبود سرمایه‌گذاران این گونه فیلم‌ها است که حمایت‌های مناسبی از ساخت این قبیل فیلم‌ها نمی‌شود و از طرف دیگر مشکل این است که برخی کارگردانان به خاطر حاشیه‌هایی که ممکن است برایشان ایجاد شود در این زمینه وارد نمی‌شوند.
کارگردان فیلم ضد صهیونیستی شکارچی شنبه تصریح کرد: خشونت‌هایی که در این فیلم به آنها پرداخته شد تنها گوشه‌ای از خشونت صهیونیست‌ها است و خشونت‌های فراوان دیگری در اعتقادات و برنامه‌های این قوم وجود دارد که به خاطر فجیع بودن خیلی از آنها امکان به تصویر کشیدن آنها وجود نداشت. 
شیخ طادی درباره وضعیت کنونی سینمای ایران و وضع نامناسب برخی فیلم‌ها و موضوع‌های بی‌ارزش آنها اذعان داشت: فضای سینمای حال حاضر ایران احتیاج به هوای تازه دارد و در این زمینه فعالیت‌های ناچیز صورت گرفته است که باید با اقدامات مناسب راه را برای رسیدن به سینمای فاخر فراهم کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول