اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند خواستار شد

هفته جمهوری اسلامی به جای روز در تقویم ثبت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند خواستار تغییر در عنوان "روز جمهوری اسلامی" به "هفته جمهوری اسلامی" برای جلوگیری از تحت‏الشعاع قرار گرفتن 12 فروردین توسط روز طبیعت شد.

هفته جمهوری اسلامی به جای روز در تقویم ثبت شود

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: روز 12 فروردین هر ساله تحت‏الشعاع روز طبیعت و آخرین روز تعطیلات نوروزی پرمشغله مردم قرار می‏گیرد.

وی ادامه داد: از این رو، پیشنهاد ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند تغییر در تقویم کشور و تبدیل روز جمهوری اسلامی به هفته جمهوری اسلامی است.

علاءالدینی اضافه کرد: با این اقدام می‏توان نقطه اوج هفته جمهوری اسلامی را روز 20 فروردین و گرامیداشت توفیقات فناوری هسته‏ای کشور قرار دارد.

امام جمعه دماوند با اشاره به تاکیدات مقام عظمای ولایت پیرامون شفاف‏سازی اقدامات فناوری هسته‏ای خاطرنشان کرد: آغاز این هفته از روز جمهوری اسلامی و خاتمه آن به روز فناوری هسته‏ای، فرصتی مغتنم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شفاف‏سازی این حرکت دانش‏محور دانشمندان جوان کشور است.

وی تصریح کرد: در سایه این اقدام می‏توان همه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‏های علوم فناوری هسته‏ای را همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند این راه مقدس در برنامه‏هایی متنوع این هفته تدوین و جامعه را به طور کامل در جریان پیشرفت و تحولات شگرف روزافزون این پهنه قرار داد.

* ضرورت تدوین کتاب جامع شهدای 12 فروردین

علاءالدینی در ادامه خواستار تدوین کتاب شهدای 12 فروردین شد و افزود: دیگر پیشنهاد ستاد نماز جمعه شهرستان دماوند، تدوین کتاب جامع شهدای روز جمهوری اسلامی است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: می‏توان با کمی همت، مشخصات شهدای روز 12 فروردین نقاط مختلف سراسر کشور را استخراج و این کتاب را تدوین کرد.

وی اضافه کرد: در سایه این اقدام می‏توان اهداف و آرمان‏های شهدایی که به دستان جلادان و ایادی رژیم ستمشاهی فرصت تنفس در فضای جمهوری اسلامی را کسب نکردند، برای نسل آینده تبیین کرد.

علاءالدینی افزود: انقلاب اسلامی همان نهال نوپایی است که با خون سرخ و مقدس آن شهدا و دیگر شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به شجره طیبه تنومند امروز بدل شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از این رو، باید از هر فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به ویژه شهدای 12 فروردین بهره‏برداری کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول