اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان:

حذف فاصله طبقاتی از اهداف اساسی جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان از بین رفتن فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه را از اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی دانست.

حذف فاصله طبقاتی از اهداف اساسی جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام سیدموسی مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، به مناسبت روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: یکی از دستورات دین مبین اسلام و سنت پیامبر و ائمه کمک به نیازمندان و توجه معنوی و مادی به ایتام و قشر ضعیف جامعه است.

وی افزود: آیات متعددی در قرآن و همچنین روایات بسیار زیادی از ائمه معصومین(ع) در مورد توجه اغنیا و ثروتمندان به امور فقرا و نیازمندان ذکر شده که با سرلوحه قرار دادن آنها می‌توانیم جامعه‌ای عاری از فقر و تنگدستی داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان در ادامه تصریح کرد: از الطاف خداوند به اغنیا این است که به امور نیازمندان رسیدگی کند و در حقیقت هرکس خواهان برکت و پاکی در عمر و مال خود است باید به این امر الهی و سیره نبوی و معصومین توجه کند و این لطفی است که خداوند در حق این افراد کرده که از مال خود به ایتام و نیازمندان انفاق کنند.

مدنی خاطرنشان کرد: توجه به فقرا از نظر اسلامی و شرعی امری لازم است و اگر در جامعه‌ای به فقرا توجه نشود بزهکاری و ناهنجاری زیاد می‌شود و آن وقت است که صدمات روحی و روانی آن متوجه همه افراد جامعه شده و به همه ضرر می‌رساند.

وی با بیان اینکه نتیجه فقر در جامعه ناهنجاری‌های اخلاقی است اظهار کرد: باید همه مردان و زنان مؤمن که توانمند هستند از دارایی خودشان که یک نعمت الهی است برای کمک به نیازمندان استفاده کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان در خصوص نوع کمک‌هایی که افراد می‌توانند به نیازمندان ارائه دهند تصریح کرد: کمک‌های مردمی در مناسبت‌هایی همچون روز احسان و نیکوکاری لازم نیست حتما در قالب کمک مالی باشد و افراد خیر می‌توانند به هر شکلی که در توان آنهاست به یاری مستمندان بشتابند.

مدنی در پایان با دعوت از مردم خیر و نوع‌دوست آبادان برای یاری رساندن به شهروندان و هموطنان نیازمند خود در این روز گفت: امیدوارم روزی این فاصله طبقاتی از بین رفته و شاهد ظهور یک مدینه فاضله در جامعه اسلامی باشیم چراکه از بین رفتن این فاصله و فراهم آمدن امکانات برای تمام افراد جامعه از اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول