اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی:

دولت بسیاری از تحریم‌ها را دور زده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بخش تحریم‌ها موفق شده بسیاری از آنها را دور بزند.

دولت بسیاری از تحریم‌ها را دور زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران احمد توکلی یکشنبه شب در جمع مردم بخش مرکزی تهران اظهار کرد: زمانی کشتی جنگی در دریای عمان حضور داشت و اجازه فروش آسان نفت کشور را نمی‏داد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر، پول نفت فروخته شده ایران از سوی آنها اجازه جابه‏جایی بین بانک‏ها را ندارد؛ از این‌رو واردات با وقفه مواجه می‏شود.

توکلی اضافه کرد: با توجه به این مشکلات مجبور به استفاده از بانک‏های کوچک نا‏ آشنای کشورهای دورافتاده هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی افزود: بدین ترتیب، خرج تبدیل ارز و حواله‏ها افزایش یافته و چند درصدی بر نرخ تورم می‏افزاید.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرایی نمی‏توانند کاری در این‏باره انجام دهند؛ زیرا این امر کاملا اجرایی و در دستان دولت است.

توکلی از تشکیل کمیته ویژه‏ای در دولت پیرامون تقابل با تحریم‏ها سخن به میان آورد و افزود: دولت برای تقابل با تحریم‏های غرب کمیته‏ای ویژه تشکیل داد که ما در خصوص این کمیته اعتراض‏های زیادی داریم.

رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله این اعتراض‏ها، تاکید بر لزوم عدم انجام امور غیرقانونی است که مقرر بود در برخی موارد که خلاء قانونی هست اجرای کارها با اجازه مجلس شورای اسلامی یا مسئولان ارشد نظام انجام شود که این مهم متاسفانه رعایت نمی‏شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته در دست افراد توانمندی نیست با وجود اینکه دولت زحمات بسیاری را در این زمینه کشیده و بسیاری از تحریم‏ها را نیز دور زده است.

توکلی ادامه داد: امید است تدابیر لازم در این زمینه بیشتر شده و تحریم‏ها در اشکال بیشتری دور زده شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول