اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبر داد

ورود مرکز همایش‌های بین‌المللی ساری به تابلوی بورس / تحریم‌های اقتصادی را دور می‌زنیم

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران از آمادگی بورس مازندران برای هدایت سرمایه‌گذاران مازندران برای راه‌اندازی مرکز همایش‌های بین‌المللی ساری خبر داد.

ورود مرکز همایش‌های بین‌المللی ساری به تابلوی بورس / تحریم‌های اقتصادی را دور می‌زنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مازندران به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی کشور یاد کرد و بیان داشت: تمام ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری و همچنین بازرگانی باید شکوفا شود.

وی با تقدیر از تصمیم دولت احمدی‌نژاد در رفع منع استقرار سرمایه‌گذاری صنعتی بزرگ و مادر در شمال کشور به ویژه مازندران خاطرنشان کرد: مازندران دارای یک هزار و 400 تاجر و بازرگان فعال است که می‌توانند بخشی از مصوبات دولت در مازندران را عملی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های اقتصادی در اتاق مازندران خبر داد و بیان داشت: با راه‌اندازی این مرکز، پای دانشجویان و دانشگاهیان به اتاق بازرگانی باز شده است.

* پذیرش هیئت عراقی جمعه هفته جاری در مازندران

عشریه با اشاره به راه‌‌اندازی مرکز آموزش‌های بازرگانی در اتاق مازندران ادامه داد: این مرکز با تجمیع دو مرکز آموزشی مرتبط با بازرگانان راه‌اندازی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران از پذیرش هیئت عراقی در جمعه هفته جاری در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این هیئت تجاری و دولتی در راستای توافق‌های قبلی استاندار مازندران و استاندار اقلیم کردستان عراق وارد مازندران می‌شود.

وی از ساخت 10 هزار واحد مسکونی با کمک اتحادیه فنی و مهندسی مازندران در کشور عراق خبر داد و بیان داشت: این کار در راستای توفق مسئولان مازندران و کشور عراق انجام می‌شود.

عشریه، اتاق بازرگانی مازندران را اتاق تشکل‌محور برشمرد و تصریح کرد: وظیفه‌ نداریم در مسایل اقتصادی و صنفی جزیره‌ای عمل کنیم.

* راه‌اندازی اتاق داوری در اتاق بازرگانی مازندران

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران از حضور اتاق مازندران در مجامع تصمیم‌گیری‌های اجرایی مازندران ابراز خرسندی کرد و گفت: تمام تجار و بازرگانان مازندران قرار گذاشتند تا در خدمت توسعه استان با محوریت اشتغال، تولید و صادرات باشند.

وی به راه‌اندازی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مازندران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شورا مشکلات واحدهای تولیدی را در فضایی همراه با آرامش مورد بررسی قرار می‌دهد.

عشریه از راه‌اندازی اتاق داوری در اتاق بازرگانی مازندران خبر داد و بیان داشت: در این مرکز از ظرفیت علمی و تجربی یکی از پیشکسوتان قضاوت و داوری استفاده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران با تاکید بر اینکه پرداختن به امور بین‌الملل نیز در دستور کار اتاق بازرگانی مازندران قرار گرفته است، تصریح کرد: برای افزایش ارتباط با کشورهای دیگر تاکنون با برخی از سفرا از جمله سفیر بنگلادش، آذربایجان، ترکمنستان، بلاروس و... دیدار و ملاقات داشتیم

* بسته‌بندی مدرن مورد توجه قرار گیرد

وی رونق فعالیت کسب و کار را یکی دیگر از ماموریت‌های اتاق بازرگانی برشمرد و تصریح کرد: به همین منظور کتاب کارآفرینی و کسب و کار با همکاری دانشگاه مازندران تدوین و چاپ می‌شود.

عشریه با اشاره به ظرفیت اقتصادی و زیربنایی صندوق توسعه ملی ادامه داد: باید تلاش کنیم که سهمی از این صندوق برای تولید‌کنندگان اختصاص یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران توجه به بسته‌بندی را یکی از راهکارهای افزایش صادرات برشمرد و ابراز داشت: برخی از کشورها از تولیدات ما با بسته‌بندی مدرن با تجار و بازرگانان مازندران و ایران رقابت می‌کنند.

* تحریم‌های اقتصادی را دور می‌زنیم

عشریه به مسایل پیرامونی تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید با ابتکار و وحدت رویه، تحریم‌های اقتصادی را دور بزنیم.

وی به دستاوردهای نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات مشکلات 160 میلیارد تومان از واحدهای تولیدی تعیین تکلیف شد.

عشریه از فعالیت دفتر اتاق در سه شهر آمل، نوشهر و بندر امیرآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئولان این دفاتر می‌توانند با تعامل با مسئولان بانک‌ها مشکلات واحدهای های تولیدی را به حداقل برسانند.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران درباره ضرورت ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی و نمایشگاهی مرکز استان مازندران عنوان کرد: این مرکز جزء الزام‌های توسعه مرکز مازندران است که مصوبات دولت نیز به این مسئله اشاره کرده است.

* بورس مازندران درباره فعال شدن مرکز نمایشگاهی ساری قول مساعد داد

وی با اعلام اینکه زمین این مرکز 10 سال است که اختصاص یافته، بیان داشت: حدود یک ماه پیش اتاق بازرگانی برای فعال کردن این مصوبه دولت دست به کار شده است.

عشریه از راه‌اندازی کمیته مالی و اجرایی این مرکز نمایشگاهی و همایشی در مرکز استان و اتاق بازرگانی خبر داد و خاطرنشان کرد: بورس مازندران نیز برای راه‌اندازی این مرکز فعالیتش را آغاز کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران با اعلام اینکه بورس مازندران نیز قول داد تا سرمایه‌گذاری مرکز نمایشگاهی و همایشی را به تابلوی بورس برساند، اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت نیز قول داد در صورت تحقق وعده مسئولان استانی در راه‌اندازی این مرکز، مبالغی کمک بلاعوض را اختصاص دهد.

* نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر در حد استان نیست

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نمایشگاهی قائمشهر با اعلام اینکه به مدیریت این مرکز نمایشگاهی اشکالاتی وارد است، عنوان کرد: مازندران می‌تواند در چند نقطه مرکز نمایشگاهی داشته باشد.

عشریه با تاکید بر این نکته که نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر در حد استان نیست، ابراز داشت: یارانه‌هایی که به این مرکز نمایشگاهی اختصاص یافته از بیت‌المال است که باید در مسیر درستش استفاده شود.

وی با اعلام اینکه مردم قائمشهر از مزایای وجود این نمایشگاه بهره‌مند نمی‌شوند، گفت: مدیر نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر در مازندران زندگی نمی‌کند و سهامداران این مرکز نیز در مازندران اقامت ندارند.

این مسئول با اعلام فعالیت اتاق بازرگانی در بخش صادرات بیان داشت: در سال جاری 910 فقره گواهی مبدا صادراتی صادر شده که از نظر دلاری حدود 280 ملیون دلار ارزش داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران در پاسخ به سئوالی درباره تاخیر ورود گروه عمانی به مازندران، علت این تاخیر را تغییر ترکیب اتاق بازرگانی عمان اعلام کرد و تصریح کرد: مازندران آماده پذیرش هیئت تجاری و بازرگانی عمان است.

* اعزام نخستین گروه کشاورزی مازندران به تانزانیا

وی درباره نخستین دستاورد اعزام هیئت تجاری و بازرگانی مازندران به تانزانیا گفت: در راستای عملی شدن توافق‌های بین مازندران و مسئولان تجاری و بازرگانی تانزانیا، نخستین گروه کشاورزی فروردین ماه وارد تانزانیا می‌شوند تا خدمات فنی و مهندسی ارائه کنند.

عشریه از امضای شش توافق بین مسئولان مازندران و تانزانیا و کنیا که اخیراً با ریاست استاندار مازندران وارد این کشور شد، خبر داد.

* صاحب کشت و صنعت شمال گفته گروه آریا را نمی‌شناسم

وی درباره مشکلات اقتصادی و مالی واحد نمونه ملی کشت و صنعت شمال که در مازندران مستقر است و 850 نفر پرسنل داشت، ادامه داد: حمایت قضایی از این واحد اقتصادی بزرگ کشور در دستور کار است.

این مسئول درباره وابستگی گروه تولیدی و اقتصادی مدلل (صاحب کارخانه کشت و صنعت شمال) به گروه آریا، ابراز داشت: مسئول این گروه اعلام کرده است که گروه آریا را نمی‌شناسم و ارتباطی با این گروه ندارم.

* 1500 میلیارد تومان معوقات بانکی در مازندران

وی میزان معوقات بانکی در مازندران را یک هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: تمام این بدهی‌ها متعلق به واحدهای تولیدی و صنعتی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران درباره برخی مشکلات ارزی تجار و بازرگانان مازندران از راه‌اندازی صرافی در برخی از کشورهای خارجی با هدف کمک به مشکلات حمل و نقل پول توسط بازرگانان خبر داد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول