اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان:

شهرستان ابهر مقام نخست را در تحقق اشتغال دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان گفت: شهرستان ابهر با تحقق 149 درصدی میزان اشتغال تعهد شده مقام نخست را در بین شهرستان‌های استان دارد.

شهرستان ابهر مقام نخست را در تحقق اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیرا قهرمانی ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان با اشاره اینکه تعهد اشتغال استان زنجان در سال جاری 40 هزار و 400 نفر بوده است، اظهار داشت: آخرین آمار حکایت از ایجاد 46 هزار و 795 شغل در سطح استان زنجان دارد که نشان از تحقق مازاد بر تعهد استان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه اغلب دستگاه‌های اجرایی مازاد بر تعهدات خود در بخش اشتغال عمل کرده‌اند، افزود: دادگستری و دانشگاه آزاد تنها ارگان‌هایی بودند که تاکنون در سامانه ایجاد اشتغال هیچ رقمی را وارد نکرده‌اند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان تصریح کرد: دادگستری و دانشگاه آزاد هم پس از گذراندن مراحل پایانی جذب نیرو که بر اساس اطلاعات در مرحله گزینش است آمارهای خود را در سامانه ثبت می‌کنند.

وی درصد تحقق تعهد اشتغال استان زنجان را در سال گذشته 121 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر 116 درصد است که با توجه به اینکه هنوز سال به پایان نرسیده است میزان آن افزایش یافته و به 120 درصد خواهد رسید.

قهرمانی با اشاره به اینکه شهرستان زنجان با تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغال خود مقام هفتم را در بین شهرستان‌ها دارد، ادامه داد: شهرستان ابهر با تحقق 149 درصدی تعهد اشتغال خود در بین شهرستان‌های دیگر مقام نخست را کسب کرده است.

وی خرم‌دره را با 141 درصد، خدابنده با 128 درصد، ماهنشان با 114 درصد، طارم با 111 درصد، ایجرود با 110 درصد و زنجان را با 100 درصد تحقق اشتغال تعهد شده در رتبه‌های بعدی اعلام کرد.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان در ادامه جلسه گزارشی از بخشودگی دیرکرد شرکت‌ها به بانک‌ها ارائه داد که بر اساس آن بدهی شرکت‌هایی که توان بازپرداخت بدهی‌های خود را به بانک های عامل نداشتند به صورت پنج‌ساله تقسیط شده و برخی جرائم مالی آنها هم بخشیده شده بود.

همچنین معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت یک شرکت ابهری ارائه داد و خواستار تصویب طرح توسعه این شرکت شد و گفت: طرح توسعه این شرکت در حدود 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که 2 میلیارد و 200 میلیون تومان آن به صورت تسهیلات است.

ناصر فغفوری با اشاره به پیشرفت 40 درصدی توسعه شرکت پورتال ابهر ادامه داد: با عملیاتی شدن طرح توسعه این شرکت زمینه اشتغال برای 50 نفر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول