اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

تحقق 57 درصدی تعهد اشتغال در جهاد کشاورزی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر از میزان سهم تعهد اشتغال جهاد کشاورزی استان زنجان 57 درصد تحقق یافته است.

تحقق 57 درصدی تعهد اشتغال در جهاد کشاورزی زنجان
جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه سهم جهاد کشاورزی استان زنجان از 40 هزار و 400 شغل در سال سال‌جاری 5 هزار و هفت نفر بود، اظهار داشت: اشتغال جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف از جمله خاک، آب، صنایع تبدیلی، باغبانی و زراعی است.
وی با بیان اینکه با وجود ابلاغ دیر هنگام اعتبارات و دیر بسته شدن موافقت نامه ها در بحث اشتغال مشکلاتی وجود داشت، افزود: جهاد کشاورزی استان زنجان در بحث تحقق اشتغال از خیلی از استان‌ها جلوتر است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تعهد آبیاری تحت فشار استان زنجان در سال‌جاری 20 هزار هکتار است، بیان کرد: به ازای هر هکتار از آبیاری تحت فشار برای دو نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود که با اجرای طرح‌های آبیاری نوین تعداد 9 هزار نفر در این بخش اشتغال به کار پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در بحث صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیتی که استان زنجان در صادرات محصولات بخش کشاورزی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تاکنون مجوزهای خوبی در بحث صنایع تبدیلی به متقاضیان  صادر کرده است.
تاراسی با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف به ویژه طارم و ماهنشان افراد حقیقی و حقوقی زیادی در بحث صنایع تبدیلی متقاضی هستند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند با صدور مجوز در بحث صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی و ارائه این محصولات  در بازارهای مختلف داخلی و خارجی از تولیدکنندگان استان حمایت کند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری تولید محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان به غیر از گندم از رشد خوبی برخوردار بود، یادآور شد: امسال محصولات زراعی، باغی و دامی اعم از تخم‌مرغ، گوشت قرمز و سفید و عسل دو برابر مصرف استان تولید شده که به بازار داخل استان و استان‌های همجوار صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی استان به صورت گمنام واقع شده و از دیگر استان‌ها صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در مجموع 2 میلیون و 244 تن محصول کشاورزی در بخش زراعی، باغی، دامی و محصولات شیلات در استان زنجان تولید شده است.
تاراسی میزان محصول تولید شده باغی را 459 هزار تن، زراعی را یک میلیون و 466 هزار تن و محصولات دامی را 273 تن اعلام کرد و یادآور شد: میزان محصول تولید شده در بخش شیلات استان نیز در سال‌جاری 3 هزار و 878 تن است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول