اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان خبر داد

برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در واحدهای استانی به‌ طور سراسری و همزمان برگزار می‌کند.

برگزاری نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در زنجان
محمد فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همزمان با سال نام جهاد اقتصادی در بهمن‌ماه سال‌جاری، نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی را در واحدهای استانی به‌ طور سراسری و همزمان برگزار می‌کند.
 وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغال در استان اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه گوشه‌ای از توانمندی‌های بخش خصوصی استان به نمایش گذاشته می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان از همه دستگاه‌ها و اعضای کار گروه اشتغال برای بازدید این نمایشگاه دعوت کرد.
وی با بیان اینکه برای این حرکت عظیم که در راستای مواجهه منطقی، هوشمندانه و کاربردی با قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های توسعه اشتغال دولت دهم طرح‌ریزی شده است، افزود: تجارب موفق جامعه جهانی در نمایشگاه‌های مشابه در زمینه برگزاری انواع نمایشگاه‌های اشتغال در سال‌های اخیر در کشور و ظرفیت‌های متعدد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مورد مطالعه قرار گرفته و ماحصل آن در این نمایشگاه متبلور شود.
فتحی با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای شش بخش اصلی و سه بخش فرعی است، افزود: نمایشگاه معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، نمایشگاه معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و راه‌اندازی کلینیک اشتغال و کارآفرین از بخش‌های اصلی این نمایشگاه است.
وی نمایشگاه مشاغل (jobfair)، نمایشگاه مشاغل خانگی و نمایشگاه عکس و تولیدات مالتی‌مدیای مشاغل استان‌ها را از دیگر بخش‌های اصلی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان بیان داشت: برگزاری کنفرانس‌ها، میزگردهای تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات اشتغال و کارآفرینی، رزومه‌نویسی، تهیه طرح کسب و کار، معرفی مشاغل آینده، نکات کلیدی در مصاحبه شغلی و برگزاری مسابقات پرورش خلاقیت را از بخش‌های فرعی این نمایشگاه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بخش نخست نمایشگاه معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اهدافی چون شناسائی و معرفی کارآفرینان موفق و صاحبان مشاغل دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و ارائه مدل‌های پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب و کار برگزار می‌شود.
فتحی تصریح کرد: بخش دوم نمایشگاه معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اهدافی چون تبیین جایگاه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به عنوان موفق‌‌ترین دانشگاه دارای رویکرد بازارمحوری، عینیت‌بخشیدن به رشته‌های تحصیلی دانشگاه و معرفی نمایشی مشاغل قابل احراز پس از فراغت از تحصیل برگزار می‌شود.
 وی افزود: بخش سوم کلینیک اشتغال و کارآفرینی با اهدافی چون ارائه راه‌حل‌های مناسب به مشکلات کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی، کمک به توسعه بنگاه‌های اقتصادی از طریق عارضه‌یابی مشکلات و موانع، هدایت و جهت‌دهی به آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم و کمک در راستای شناسایی و جذب منابع موجود در سامانه‌های حمایتی برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان تصریح کرد: بخش چهارم نمایشگاه مشاغل با اهدافی چون رویارویی مستقیم صنعت و دانشگاه، امکان جذب نیرو و کارآموز از بین دانشجویان و دانش‌آموختگان برای شرکت‌ها، صنایع، بخش‌های کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، شناسایی نیازهای بازار و معرفی به دانشجویان و دانش‌آموختگان و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های استان‌های مختلف کشور در زمینه اشتغال‌زایی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: بخش پنجم نمایشگاه مشاغل خانگی با اهدافی چون شناسایی، الگوسازی و ترویج فرهنگ مشاغل خانگی استان‌های مختلف کشور، ساماندهی، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی استان‌های مختلف کشور، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقاء مدیریت کسب و کار، درآمدزایی و توسعه فعالیت‌های اجتماعی اقشار مختلف به‌ ویژه زنان، اشتغالزایی و کمک به رفع معضل بیکاری، ایجاد و توسعه فناوری و ایجاد ثروت در جامعه، ترغیب و تشویق سرمایه‌ گذاری، ایجاد و گسترش بازارهای جدید و ارتقای رفاه در جامعه، ساماندهی و استفاده اثربخشی از منابع نیروی انسانی برگزار می‌شود.
فتحی خاطرنشان کرد: بخش ششم نمایشگاه عکس مشاغل و تولیدات مالتی‌مدیا با اهدافی چون عینیت‌ بخشیدن به رشته‌های تحصیلی دانشگاه، به نمایش گذاشتن مشاغل بومی موجود و از بین‌ رفته استان‌های مختلف کشور و شناسایی و ارج‌ نهادن هنرمندان توانمند استان است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول