اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال گذشته صورت گرفت

رشد 500 درصدی طرح‌‌های اشتغالزایی زنان سرپرست در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از رشد 500 درصدی طرح‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار زنجانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

رشد 500 درصدی طرح‌‌های اشتغالزایی زنان سرپرست در زنجان

 منصور عبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش با محوریت اشتغال یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: این امر در راستای رویکردهای جدید امداد در زمینه توانمند‌سازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: در راستای لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت جهادی بسیار مناسبی به منظور اشتغال جامعه هدف صورت گرفته است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اذعان داشت: تا کنون بیش از 4 هزار طرح اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار اجرا شده است.

وی یادآور شد: طرح‌های خود اشتغالی مذکور در زمینه‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنایع دستی، خدماتی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.

عبادی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در اجرای 4 هزار طرح اشتغالزایی را 150 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها موجب اشتغالزایی برای 5 هزار نفر شده است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد زنجان از آغاز سال جاری یادآور شد: در سال جهاد اقتصادی بیش از 2 هزار مورد طرح خود اشتغالی توسط حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغالزایی انجام شده در قالب طرح‌های کارانگیزی، مشاغل خانگی و کسب و کار خرد بوده است.

عبادی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان اجرای طرح‌های اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار در مقایسه با سال گذشته 500 درصد رشد داشته است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بیش از 90 درصد افرادی که طرح‌های اشتغالزایی برای آنها اجرا شده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار بوده‌اند، افزود: طرح‌های اجرا شده از ثبات و پایداری بیشتری برخوردار هستند.

وی اذعان داشت: طرح‌های اشتغالزایی مذکور با توجه به شرایط و وضعیت خاص این گروه از مددجویان و ضرورت حمایت همه جانبه از آنها بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در راستای برنامه‌های توانمندسازی توسط این نهاد تدارک دیده شده است.

عبادی یادآور شد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال مناسب و پایدار، برخورداری از بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه حوادث و عمر و مانده بدهکار از جمله برنامه‌های اساسی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در رویکرد جدید خدمت رسانی و توانمندسازی به آنها است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول