اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

افراد جامعه از احسان به نیازمندان غفلت نورزند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: افراد جامعه از احسان و نیکوکاری به نیازمندان و مستمندان حتی اندک غفلت نورزند.

افراد جامعه از احسان به نیازمندان غفلت نورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امروز در مراسم نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در مجتمع آموزشی دخترانه ثامن‌الائمه(ع) شهرستان آبیک با بیان این مطلب که در قرآن کریم در زمینه احسان و نیکوکاری آیات فراوانی ذکر شده است، اظهار کرد: احسان، انفاق و دستگیری از نیازمندان از فضیلت‌های برتر اسلامی است.

وی افزود: دین مبین اسلام تمام مسلمانان را به احسان و انفاق دعوت کرده است لذا هر فردی درخور شرایط خودش باید انفاق و احسان کند.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که ثروت، مکنت و توان مالی بیشتری دارند باید بیشتر احسان کنند ولی افرادی که قدرت مالیشان محدود است باید محدود احسان کنند.

امام جمعه آبیک خاطر نشان کرد: احسان و نیکوکاری نیازمندان نسبت به توانگران بیشتر پذیرفته می‌شود چراکه افرادی که نیازمند هستند ولی دیگران را بر خود مقدم می‌دارند در واقع در راه خدا جهاد کرده‌اند و زمانی که از دنیا بروند نیز خدا ثواب شهید به آنان اعطا می‌کند.

موسوی با تأکید بر این مطلب که احسان و نیکی باید برای رضای خدا باشد بیان کرد: در احسان، خلوص نیت داشتن مهم است، چراکه در قرآن کریم آمده است: احسان کن، آنگونه که خدا به انسان احسان کرده است که رحمت خدا بر افراد نیکوکار و بخشنده فرود خواهد آمد.

در این مراسم، 20 تن از دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی پیرامون روز جشن نیکوکاری در دو پلاکارد بزرگ نقاشی کردند.

گفتنی است، اجرای مقاله، سرود همگانی و انداختن وجوه نقدی دانش‌آموزان در صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه های جنبی این مراسم بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول