اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

ایجاد 115 هزار پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ایجاد 115 هزار پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال در کشور خبر داد.

ایجاد 115 هزار پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید ستاری ظهر امروز در مراسم زنگ نیکوکاری در مدرسه راهنمایی شهیده سودابه احمدی سنندج اظهار داشت: 100 هزار پایگاه از آمار فوق‌الذکر در مدارس و 15 هزار و 200 پایگاه آن هم عمومی است.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، مردم کشور اسلامیمان در سال گذشته 475 میلیارد تومان در قالب‌های مختلف به کمیته امداد کمک کردند که این مبلغ 25 درصد منابع مورد نیاز حمایت‌های امداد را تأمین می‌کند.

ستاری خاطرنشان کرد: امسال هزار میلیارد تومان در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی هدف‌گذاری شده است که تاکنون 75 درصد آن محقق شده است.

وی جشن نیکوکاری را بستر خوبی برای تحقق مشارکت‌های مردمی و نیز زمینه‌ای برای حمایت از نیازمندان واقعی در این ایام خواند و تصریح کرد: به یقین مردم نوع دوست ایران اسلامی در این راستا زبانزد هستند.

ستاری در ادامه به الکترونیکی کردن صندوق‌های جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی در کشور اشاره کرد و گفت: سرعت در زمان و جلوگیری از اتلاف وقت در رسیدن کمک‌های مردمی به نیازمندان واقعی از مزایای این مهم است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 درصد از کمک‌های مردمی کشور به روش الکترونیک انجام می‌شود.

وی آمار صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را یادآور شد و افزود: در حال حاضر 7.5 میلیون صندوق کوچک، 250 هزار صندوق بزرگ و 150 هزار صندوق در مدارس به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اقصی نقاط کشور وجود دارد.

ستاری از کردستان به عنوان استانی مطلوب در زمینه کمک‌های مردم نام برد و گفت: کردستان علاوه بر دارا بودن رتبه دوم در بحث جمع‌آوری زکات، در زمینه‌های کمک به ایتام و کمک به نیازمندان واقعی در کشور پیشتاز است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پایان افزود: 2 هزار و 200 پایگاه ثابت و سیار کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری را جمع‌آوری می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول