اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از برگزاری بیست و دومین جشن نیکوکاری در 17 اسفند جاری در مدارس این استان خبر داد.

برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد و فرا رسیدن هفته نیکوکاری در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد این شهر با اشاره به پیروزی مردم در مشارکت حداکثری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرمان امام راحل 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به منظور کاهش فقر در ابعاد مختلف کشور تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 33 سال از تاسیس این نهاد مقدس می‌گذرد، افزود: 22 سال است که جشن نیکوکاری با شعار «بیایید شادی‌هایمان را قسمت کنیم» در کشور برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته این مراسم در یک روز خلاصه می‌شد که پس از آن به 3 روز و اکنون به یک هفته به دلیل برقراری تعامل خوب و سازنده با مدارس و دانش‌آموزان و اولیای متمکن آنها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هر ساله به همین مناسبت از 13 تا 19 اسفند را هفته نیکوکاری و احسان نامگذاری کرده‌اند، اذعان داشت: بیست و دومین جشن نیکوکاری در 17 اسفند جاری در مدارس گیلان برگزاری می‌شود.

علی‌محمدی، پایگاه‌ها، مدارس، مساجد و فضای نماز جمعه را بهترین مکان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این هفته دانست و گفت: امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در قالب سه طرح به نیازمندان خدمات ارائه کرده است.

وی با اشاره به سه طرح در دست اجرا برای احصای مددجویان بیان داشت: امسال به 51 هزار و 215 خانوار در قالب طرح عادی یعنی افراد عادی کمتر از 60 سال کمک شده که در مجموع بالغ بر 101 هزار و 300 نفر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه 61 هزار و 891 خانوار به تعداد 107 هزار نفر افراد بالای 60 سال روستایی روستانشین نیز از خدمات کمیته امداد استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: امسال به 49 هزار و 249 خانوار به تعداد 93 هزار و 573 نفر نیز در قالب کمک‌های موردی ارائه خدمت شده که در مجموع 162 هزار و 355 خانوار با تعداد بالغ بر 300 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در گیلان بهره‌مند شدند که بالغ بر 58 هزار نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دادند.

وی به ارائه خدمات آموزشی کمیته امداد به 25 هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه علوم دینی به طور مستمر در گیلان اشاره کرد و افزود: امسال 7 هزار خانواده از دایره حمایت و پوشش کمیته امداد در گیلان خارج شده‌اند.

علی‌محمدی با اشاره به خدمات بیمه نیازمندان اذعان کرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر نیازمندان می‌توانند از پوشش گسترده بیمه خدمات درمانی استفاده کنند اما ارائه این روند در روستاها و شهرهای پایین 20 هزار نفر مقدور نیست.

وی با اشاره به ارائه خدمات در بخش مسکن، اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد گیلان، 6 هزار و 700 کودک یتیم و بی‌سرپرست را مورد حمایت داشته که از مجموع 15 هزار نفر حامی در استان در سال گذشته، امسال این تعداد حامی به 21 هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه امسال 3.5میلیارد تومان از طرف حامیان به کودکان یتیم کمک شده است، یادآور شد: سال گذشته 122 هزار مددجو در استان زیر پوشش کمیته امداد قرار داشتند که این تعداد امسال به 117 هزار نفر کاهش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه در راستای تعهد اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گیلان 2 هزار و 700 فرصت شغلی مشخص شده است، متذکر شد: امسال ما آماده اجرای 8 هزار فرصت شغلی در گیلان بودیم که این تعداد با تاکید سازمان مرکزی به 13 هزار طرح اشتغال رسیده است.

علی‌محمدی ابراز داشت: برای اجرای این تعداد طرح در استان نیازمند یک حرکت جهادی و برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی‌های متوالی هستیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول