اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد گچساران خبر داد

توزیع 8 هزار پاکت کمک‌های مردمی در مدارس گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی گچساران از توزیع افزون بر 8 هزار پاکت در مدارس گچساران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دانش‌آموزان خبر داد.

توزیع 8 هزار پاکت کمک‌های مردمی در مدارس گچساران

امرالله فروزنده صبح امروز در حاشیه نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در مدرسه صنعت نفت گچساران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دین اسلام مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است.

* اسلام کامل‌ترین قوانین در رابطه با انفاق و کمک به دیگران را دارد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران یادآور شد: احسان و نیکوکاری دارای مصادیق فراوانی در حوزه‌های گوناگون ارتباط خدا با انسان، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود و ارتباط انسان با دیگران است.

فروزنده با تأکید بر توجه به مصادیق احسان و نیکوکاری ابراز داشت: اسلام در راستای تحقق بخشیدن به اهداف والای احسان در جامعه قوانین حقوقی و اخلاقی خوب و مؤثری را وضع کرده است.

وی قوانین پیرامون خمس، زکات، انفال و دیگر قوانین مرتبط در این زمینه را برای بهره‌گیری از خیر آخرت و داشتن زندگی سعادتمندانه لازم و ضروری دانست.

فروزنده از بین بردن زمینه‏های نابودی جامعه و به وجود آوردن زمینه‌های حیات جامعه را از جمله ضرورت‌های احسان در جامعه از دیدگاه اسلام برشمرد.

* نهادینه‌کردن فرهنگ انفاق از دوران کودکی ضرورت دارد

مدیر کمیته امداد گچساران با اشاره به توزیع 8 هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مدارس میان دانش‌‌آموزان را از جمله برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

فروزنده هدف از نواختن زنگ احسان و نیکوکاری و توزیع پاکت‌های کمک‌های مردمی در مدارس را نهادینه شدن فرهنگ انفاق در میان دانش‌آموزان دانست و گفت: کودکان و نوجوانان از سن کم باید با اهداف کمک به هم‌ سن و سالان نیازمند خود آشنا شوند تا زمینه لازم برای تقویت حس این کار خیر در آن‌ها فراهم شود.

وی انفاق را از امور مهم برای رفع فاصله طبقاتی و رسیدن انسان‌ها به سعادت و تکامل دانست و خاطرنشان کرد: فرد انفاق‌کننده با بخشش سرمایه‌های مادی و معنوی روح خود را از رذایل اخلاقی نجات داده و نزد خداوند اجری بزرگ دریافت کرده است.

فروزنده افزود: فردی که مورد انفاق قرار گرفته فرصت بیشتری برای ارتباط با خداوند یافته و امیدوار به اجرای عدالت در جامعه می‌شود.

* جمع‌آوری 19 میلیون و 950 هزار ریال از محل کمک‌های دانش‌آموزان

مقام عالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران بیان داشت: افزون بر 670 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد گچساران بوده و از خدمات تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف حمایت و رسیدگی به نیازمندان و محرومان جامعه تأسیس شده، تصریح کرد: تأسیس آن به فرمان امام راحل از برکات و دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به جمع‌آوری افزون بر 19 میلیون و 950 هزار ریال از محل توزیع پاکت‌های کمک‌های مردمی در مدارس در سال گذشته ابراز داشت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان در سال گذشته میان 900 نفر از دانش‌آموزان نیازمند گچساران توزیع شد.

فروزنده از برقراری 41 پایگاه ثابت و سیار در مدارس و سطح گچساران در روز احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده قبل از فرارسیدن نوروز به نیازمندان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم و خیران انتظار داریم نسبت به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه اهتمام ورزند تا شاهد جامعه‌ای بدون فقیر باشیم.

به گزارش فارس، کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران 2 هزار و 535 خانوار با جمعیتی افزون بر 10 هزار و 200 نفر را زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول