اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز جشن نیکوکاری صورت می‌گیرد

استقرار 390 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از استقرار 310 پایگاه ثابت و 80 ایستگاه سیار برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روز جشن نیکوکاری در این استان خبر داد.

استقرار 390 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی رمضانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: این جشن ملی با هدف کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید با شعار «سیره نبوی، احسان علوی و جهاد اقتصادی» با مشارکت سازمان‌های صدا و سیما، آموزش و پرورش، پایگاه‌های مقاومت بسیج استان و کمیته امداد در گیلان برگزار می‌شود.

به گفته وی 310 ایستگاه ثابت و 80 ایستگاه سیار با مشارکت یک‌هزار و 100 نفر از امدادگران و نیروهای افتخاری در جشن نیکوکاری کمک‌های انسان‌دوستانه را جمع‌آوری می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: 250 هزار پاکت ویژه جمع‌آوری هدایا از چهارم اسفند در مدارس توزیع شده که در 17 اسفند همزمان با برگزاری مراسم نواختن زنگ جشن نیکوکاری در مدارس استان هدایای نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان جمع‌آوری می‌شود.‌

وی از برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر استان خبر داد و گفت: شماره حساب جام بانک ملت 6697918967 نیز برای واریز کمک‌های نقدی آماده دریافت هدایای انسان‌دوستانه خیران گیلانی است.

رمضانی با تصریح بر اینکه مردم نیکوکار گیلان سال‌های گذشته حضور مهربانانه خود را در همدلی با دیگران به زیبایی در پایگاه‌های کمیته امداد، بسیج مستضعفان و مدارس استان نشان داده‌اند، اذعان کرد: سال گذشته اقشار مختلف مردمی بالغ بر 4 میلیارد ریال و دانش‌آموزان مدارس نیز بیش از یک میلیارد ریال از کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد اهدا کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 115 هزار خانوار در گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته 426 میلیون تومان بود که نسبت به سال 88 به میزان 41 درصد رشد داشت و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به 600 میلیون تومان افزایش یابد.

این مسئول از اجرای یک طرح جدید با عنوان «اهدای وسایل اضافه منزل به نیازمندان» خبر داد و یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با اجرای طرح‌های بسیار متنوع در راستای کاهش فقر و ارتقای سطح رفاه زندگی نیازمندان می‌کوشد و در این راستا از خیران دعوت می‌شود برای شرکت در این طرح وسایل اضافه منزل خود نظیر میز، مبل و تلویزیون و ... را در اختیار این اقشار جامعه قرار دهند.

وی اطعام ویژه ماه مبارک رمضان، جشن عاطفه‌ها ویژه بازگشایی مدارس، طرح کوثر و اکرام و غیره را از دیگر طرح‌های امداد رسانی به نیازمندان معرفی کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول